Blackwater security contractors guard Zalmay Khalilzad, then the U.S. ambassador to Iraq, as he arrives at a community sports center in Baghdad in 2006.

خلیل‌زاد دور تازه‌ی سفرش را به قطر، پاکستان و افغانستان آغاز کرد

اطلاعات روز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت امور خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان دور تازه‌‌ی سفرش را به قطر، پاکستان و افغانستان آغاز کرده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی وزارت خارجه‌ی امریکا به نشر رسیده، آمده که آقای خلیل‌زاد این دور سفرش را دیروز (جمعه، 16 جوزا) آغاز کرده است.

به نقل از خبرنامه، تمرکز نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا در این دور سفرش دست‌یابی به توافق میان طرف‌های افغانی در مورد اقدامات عملی برای گام‌های بعدی روند صلح به‌منظور آغاز مذاکرات بین‌الافغانی است.

همچنان او در جریان این سفرش، عمل‌کرد طرف‌ها در مورد تعهدات «کاهش خشونت و روند رهایی زندانیان» را براساس توافق‌نامه‌ی صلح امریکا با گروه طالبان و اعلامیه‌ی مشترک امریکا با افغانستان بررسی خواهد کرد.

این سفر آقای خلیل‌زاد در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی که امور مربوط به صلح را پیش می‌برد، از آغاز فوری مذاکرات بین‌الافغانی ابراز امیداوری کرده است.

آقای عبدالله هفته‌ی پیش (شنبه، 10 جوزا) در دیداری با هیأت مذاکره‌کننده‌ی دولت افغانستان گفته بود که این مذاکرات تا دو هفته‌ی دیگر از این تاریخ آغاز می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *