دیدار خلیل‌زاد با اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر

خلیل‌زاد و ملا برادر در مورد آغاز مذاکرات بین‌الافغانی گفت‌وگو کردند

اطلاعات روز: گروه طالبان می‌گوید که زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت امور خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان و اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای امریکایی در افغانستان در دیداری با ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی این گروه در مورد آغاز مذاکرات بین‌الافغانی گفت‌وگو کرده‌اند.

سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی این گروه در قطر در رشته‌تویتی گفته که این دیدار دیروز (یک‌شنبه، 18 جوزا) در شهر دوحه، مرکز قطر با حضور مطلق‌القحطانی، نماینده‌ی خاص وزیر خارجه‌ی این کشور صورت گرفته است.

به گفته‌ی او، دو طرف در این دیدار علاوه بر آغاز مذاکرات بین‌الافغانی در مورد روند رهایی هرچه سریع‌تر زندانیان نیروهای دولتی و جنگ‌جویان طالبان نیز بحث کرده‌اند.

دوطرف درحالی در مورد آغاز مذاکرات بین‌الافغانی باهمدیگر بحث کرده‌اند که آقای خلیل‌زاد سه روز پیش (جمعه، 16 جوزا) دور تازه‌ای از سفرهایش را در پیوند به روند صلح کشور، به کشورهای قطر، پاکستان و افغانستان آغاز کرد.

وزارت خارجه‌ی امریکا در اعلامیه‌ای گفته است که تمرکز آقای خلیل‌زاد در این دور سفرش دست‌یابی به توافق میان طرف‌های افغانی در در مورد اقدامات عملی برای گام‌های بعدی روند صلح به‌منظور آغاز مذاکرات بین‌الافغانی است.

آقای خلیل‌زاد در جریان این دور سفر خود به پاکستان نیز رفته و با مقام‌های این کشور از جمله قمرجاوید بجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

براساس اعلام ارتش این کشور، دوطرف در این دیدار در مورد وضعیت کلی امنیت منطقه، مسأله‌ی مهاجران افغان، روند صلح و مدیریت مرز پاکستان – افغانستان صحبت کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *