عبدالله با نماینده‌ی ویژه‌ی قطر درباره‌ی محل و زمان آغاز مذاکرات بین‌الافغانی صحبت کردند

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با مطلق بن ماجد القحطانی، نماینده‌ی ویژه‌ی وزیر خارجه‌ی قطر در حل منازعات دیدار کرده و دو طرف در مورد محل و زمان آغاز مذاکرات بین‌الافغانی گفت‌وگو کرده‌اند.

در اعلامیه‌ای که از سوی شورای عالی مصالحه‌ی ملی به نشر رسیده، آمده است که این دیدار پس از چاشت امروز (چهارشنبه، 21 جوزا) در کاخ سپیدار صورت گرفته است.

به نقل از اعلامیه، عبدالله عبدالله نیز در این دیدار گفته که صلح از اولویت‌های حکومت و مردم افغانستان است و طرف دولت افغانستان آماده‌ی آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و دست‌یافتن به صلح دایمی است.

آقای قحطانی نیز گفته است که کشورش آماده است تا افغانستان را به دست‌یابی به صلح پایدار و دایمی کمک کند. او گفته است: «قطر و افغانستان دو کشور برادر اند و ما با پشتیبانی از دستاوردهای سالیان اخیر در افغانستان، خواهان قطع جنگ، استقرار صلح و دست‌یافتن به رفاه و توسعه در افغانستان هستیم.»

به نقل از اعلامیه‌ی شورای عالی مصالحه‌ی ملی، دوطرف علاوه بر آغاز مذاکرات بین‌الافغانی در این دیدار، در مورد روند رهایی زندانیان طالبان و دولت افغانستان نیز بحث و تبادل‌نظر کرده‌اند.

کشور قطر از چند سال به این طرف میزبان دفتر سیاسی گروه طالبان می‌باشد. در این کشور همچنان چندین دور مذاکرات صلح میان گروه طالبان و امریکا نیز برگزار شد و سرانجام توافق‌نامه‌ی میان دو طرف نیز در آن جا به امضا رسید.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *