رییس‌جمهور غنی با نماینده‌ی ویژه‌ی قطر درباره‌ی آغاز مذاکرات بین‌الافغانی گفت‌وگو کردند

اطلاعات روز: ارگ ریاست‌جمهوری کشور می‌گوید که رییس‌جمهور غنی با مطلق بن ماجد القحطانی، نماینده‌ی ویژه‌ی وزیر خارجه‌ی قطر در حل منازعات دیدار کرده و دو طرف در مورد آغاز مذاکرات بین‌الافغانی بحث گفت‌وگو کرده‌اند.

در خبرنامه‌ای که از سوی ارگ به نشر رسیده، آمده است که این دیدار قبل از چاشت امروز (پنج‌شنبه، 22 جوزا) صورت گرفته است.

به نقل از خبرنامه، آقای قحطانی در این دیدار از همکاری کشورش در تأمین و برقراری صلح در افغانستان اطمینان داده است. او همچنان ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات بین‌الافعانی به‌زودی آغاز شود.

رییس‌جمهوری کشور نیز در این دیدار گفته است که دولت و مردم افغانستان به روند صلح متعهد است و برقراری صلح از خواست اصلی مردم و از اولویت اساسی حکومت می‌باشد.

او تأکید کرده است که حکومت افغانستان برای برقراری صلح پایدار و باعزت گام‌های عملی برداشته و انتظار دارد که سایر طرف‌های دخیل نیز گام‌های عملی در این مورد بردارند.

از سویی هم، صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری امروز در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که در دیدار دیروز زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت امور خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان با رییس‌جمهور غنی، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی و حامد کرزی، رییس‌جمهوری پیشین نیز در مورد آغاز مذاکرات بین‌الافغانی بحث شده است.

آقای صدیقی گفت که دو طرف در این دیدار که در ارگ برگزار شده بود، همچنان بر ادامه‌ی کاهش خشونت‌ها و یا آتش‌بس اعلام‌ناشده به‌خاطر آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تأکید کرده‌اند.

او همچنان در مورد محل و زمان گفت‌وگوهای بین‌الافغانی نیز گفت که تاکنون مشخص نشده است که این مذاکرات چه زمان و در کجا برگزار شود. او اما تأکید کرد که در مورد زمان و مکان آن، گفت‌وگوها جریان دارد و در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

ارگ ریاست‌جمهوری درحالی از گفت‌وگوهای رییس‌جمهور غنی با نماینده‌ی ویژه‌ی وزیر خارجه‌ی قطر در حل منازعات خبر می‌دهد که دیروز شورای عالی مصالحه‌ی ملی نیز اعلام کرد که آقای قحطانی عبدالله در مورد مکان و زمان آغاز مذاکرات بین‌الافغانی صحبت کرده‌اند.

کشور قطر از چند سال به این طرف میزبان دفتر سیاسی گروه طالبان می‌باشد. در این کشور همچنان چندین دور مذاکرات صلح میان گروه طالبان و امریکا نیز برگزار شد و سرانجام توافق‌نامه‌ی میان دو طرف نیز در آن جا به امضا رسید.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *