شهر کابل

در نتیجه‌ی درگیری پولیس با سارقان مسلح در کابل دو نفر کشته شدند

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور از بازداشت یک سردسته‌ی سارقان مسلح «خطرناک» همراه با یک زیردستش در شهر کابل خبر داده است. این افراد از مربوطات حوزه‌ی پنجم امنیتی شهر کابل بازداشت شده‌اند.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله امروز (جمعه، 23 جوزا) به روزنامه اطلاعات روز گفت که یک گروه سارقان مسلح که از سوی نیروهای پولیس در ساحه‌ی حوزه‌ی پنجم امنیتی شناسایی شده بود، دو شب پیش با پولیس درگیر شدند.

آقای آرین همچنان گفت که در نتیجه‌ی این درگیری یک عضو این گروه سارقان و یک سرباز پولیس کشته و یک سرباز دیگر پولیس زخمی شده است. به گفته‌ی او، فردی به اسم «فهیم»، سردسته‌ی این گروه سارقان مسلح همراه با یک نفر دیگر بازداشت شده‌اند.

از سوی هم، وزارت داخله در اعلامیه‌ای گفته است که از نزد افراد بازداشت شده یک عراده موتر نوع «هایلکس»، سه میل سلاح نوع کلاشینکوف و مقداری دیگر تجهیزات نظامی به‌دست نیروهای پولیس افتاده است.

وزارت داخله در ادامه افزوده است که پس از شکایت باشندگان کابل از افزایش سرقت‌های مسلحانه، «نیروهای پولیس در پی طرح‌ریزی چندین عملیات ویژه‌ موفق به بازداشت چندین گروه سارقان حرفوی در شهر کابل» شده‌اند.

این در حالی است که شب گذشته نیز وزارت داخله اعلام کرد که آمر، مدیر جنایی و فرمانده تولی حوزه‌ی پنجم امنیتی شهر کابل به‌دلیل «غفلت وظیفوی» برکنار شده‌اند.

طارق آرین گفته بود که این افراد براساس شکایت مردم مبنی بر غفلت وظیفوی آنان در تأمین امنیت، برکنار شده‌اند. به گفته‌ی او، به‌زودی به‌جای این افراد مسئولان جدیدی گماشته خواهند شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *