۱۵ جنگ‌جوی گروه طالبان در ولسوالی فرخار ولایت تخار کشته شدند

اطلاعات روز: دفتر مطبوعاتی والی تخار اعلام کرد که ۱۵ جنگ‌جوی گروه طالبان هنگامی که برای جمع‌آوری عشر و زکات وارد روستای «مشتان» در ولسوالی فرخار این ولایت شده بودند، در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

در اعلامیه‌ی دفتر مطبوعاتی والی تخار آمده است که این جنگ‌جویان گروه طالبان شب گذشته (پنج‌شنبه، ۲۲ جوزا) وارد روستای «مشتان» ولسوالی فرخار شده بودند تا با جمع‌آوری عشر و زکات برای‌شان پایگاه بسازند.

در اعلامیه همچنان آمده است که فرماندهی پولیس تخار با اطلاع از این قضیه، در حالت دفاع فعال و به منظور جلوگیری از فعالیت «مخربانه»ی جنگ‌جویان طالب، نیروهای امنیتی را به ساحه اعزام کرد.

به نقل از اعلامیه، این نیروها با ترکیب قطعه خاص پولیس ملی، قطعه خاص ولایتی و قطعه ۹۹۹ تحت فرماندهی سید معراج‌الدین سادات، فرمانده پولیس تخار پس از رسیدن به ساحه، در همکاری با نیروهای خیزش مردمی کنترل منطقه را به‌دست گرفته‌اند.

دفتر والی تخار در این اعلامیه افزوده است که در نتیجه‌ی درگیری میان جنگ‌جویان طالب و نیروهای امنیتی، ۱۵ جنگ‌جوی این گروه کشته و پنج جنگ‌جوی دیگرشان زخمی شده‌اند.

براساس معلومات دفتر والی تخار، شش جنگ‌جوی دیگر گروه طالبان در جریان این عملیات بازداشت شده و باقی جنگ‌جویان به کوه‌های اطراف روستا فرار کرده‌اند.

همچنان گفته شده است که روستای «مشتان» از وجود جنگ‌جویان گروه طالبان پاکسازی شده است و تلاشی محلات و خانه‌های مشکوک از سوی نیروهای امنیتی ادامه دارد.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

ولایت تخار در شمال‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که جنگ‌جویان گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *