تلفات غیرنظامیان

شورای امنیت: طالبان در دو هفته‌ی گذشته 89 غیرنظامی را کشته‌اند

اطلاعات روز: دفتر شورای امنیت ملی کشور اعلام کرد که جنگ‌جویان گروه طالبان در دو هفته‌ی گذشته 89 غیرنظامی را در 29 ولایت کشته و 150 غیرنظامی دیگر را زخمی کرده‌اند.

جاوید فیصل، سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی امروز (شنبه، 24 جوزا) در تویتی همچنان گفته است در حالی که دولت به پیشبرد روند صلح ادامه داده است، طالبان از خشونت در برابر غیرنظامیان در روزهای عید و هفته‌های پس از آن دست برنداشته‌اند.

براساس معلومات دفتر شورای امنیت ملی، بیشتر این غیرنظامیان در نتیجه‌ی انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای کشته و زخمی شده‌اند. بیشترین تلفات غیرنظامیان نیز در ولایت‌های قندهار، کابل و سرپل به ثبت رسیده است.

در یک اعلامیه‌ی این دفتر نیز آمده است که غیرنظامیان در حالی از سوی طالبان کشته می‌شوند که تلاش‌ها و پیشرفت‌ها در روند صلح نسبت به گذشته بهتر و بیشتر شده و «به اساس توقعات باید مسلمان‌کشی و افغان‌کشی متوقف شود».

در  اعلامیه همچنان آمده است: «هدف قرار دادن و ضرر رساندن به مردم ملکی خلاف تمام اصول و موازین دینی، مذهبی و جنگی است که طالبان به‌طور دوام‌دار مرتکب این همه اعمال می‌گردند.»

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

این در حالی است که گروه طالبان در جریان سه روز عید سعید فطر آتش‌بس اعلام کردند. در مقابل، دولت افغانستان نیز از نیروهای امنیتی خواست که آتش‌بس را رعایت کنند.

آتش‌بس سه روزه هر چند به‌گونه‌ی رسمی تمدید نشد، اما منابع طالبان و دولت افغانستان به رسانه‌ها گفته بودند که آتش‌بس اعلام ناشده برای مدتی ادامه خواهد داشت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *