مسکا نجیب در واکنش به سخنان رییس‌جمهور غنی: غرور یک نفس ناسالم نیاز به اصلاح دارد

اطلاعات روز: مسکا نجیب، دختر داکتر نجیب‌الله، رییس‌جمهوری پیشین در واکنش به سخنان اخیر رییس‌جمهور غنی در مورد اعلام استعفای نجیب در مذاکراه با مجاهدین گفته است که جنگ افغانستان، یک پروژه‌ی فلم نیست.

مسکا نجیب شب گذشته (جمعه، 23 جوزا) در تویتی گفته است: «جنگ افغانستان یک پروژه‌ی فلم 20 ساله نیست.» او افزوده است که هر فلم پایانی دارد و «همین طور غرور یک نفس ناسالم نیز نیاز به اصلاح دارد».

او تأکید کرده است که تنها افغان‌ها، «ملی‌گرایی» و «سیاست» نجیب را درک می‌کنند. مسکا نجیب در ادامه در خطاب به آقای غنی گفته است مطمئین نیست که او هم از جمع این افغان‌ها اند یا خیر.

آقای غنی که دو روز پیش (پنج‌شنبه، 22 جوزا) در یک ویدیوکنفرانس با شورای اتلانتیک امریکا صحبت می‌کرد، در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال ایجاد دولت موقت پس از دست‌یابی به توافق صلح در افغانستان گفت که او اشتباه داکتر نجیب‌الله احمدزی را تکرار نمی‌کند.

او تأکید کرد که در افغانستان «یک بار این فلم را را دیده‌ایم و دیگر نمی‌خواهیم آن را تکرار ببینیم».

آقای غنی در جریان صحبت‌های خود همچنان استعفای داکتر نجیب‌الله را در جریان مذاکرات با مجاهدین، «بزرگترین اشتباه» او خواند.

نجیب‌الله احمدزی آخرین رییس‌جمهوری حکومت چپگرا در کشور بود. او در سال 1365 به ریاست‌جمهوری رسید و در سال 1371 از ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کرد. داکتر نجیب همراه با برادرش پس از سقوط کابل به دست طالبان در سال 1375 در مرکز چهار کابل حلق‌آویز شدند.

دیدگاه‌های شما
  1. مسکا نجیب دختر ریس جمهور اسبق افغانستان است، و بس.
    اسم داکتر نجیب اله منحصر به فامیلسش نیست. این اسم جز تاریخ افغانستان است. و هر فرد افغان جواز دارد تا در مکالمات خود از افراد که جز تاریخ سیاسی این کشور هستند نام ببرد، مثال ارایه کنند.

  2. مسکان اول باید پاسخ گو ی جنیات پدر شان که به میلیون ها انسان های عالم، معلم، داکتر وغیره را شهید کرده باشد.
    نجیب یک خائن ملی و غلامی شوروی بود و عضو فامیل این جنایتکار حق ابراز نظر را در باره افغانستان به هیچ وجه ندارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *