قتالی: در هفته‌ی گذشته 280 فرد مبتلا یا مشکوک به کرونا در هرات فوت کرده‌اند

اطلاعات روز- هرات: سیدعبدالوحید قتالی، والی هرات می‌گوید که در جریان هفته‌ی گذشته نزدیک به 280 فرد مبتلا یا مشکوک به ویروس کرونا بدون مراجعه به مراکز صحی در این ولایت فوت کرده‌اند.

آقای قتالی که امروز (شنبه، 24 جوزا) در یک کنفرانس خبری در هرات صحبت می‌کرد، گفت که بررسی‌ها در مورد تشخیص موارد فوتی ناشی از ویروس کرونا و مشکوک به این ویروس جریان دارد.

در همین حال محمدرفیق شیرزی، سخن‌گوی ریاست صحت عامه‌ی هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که تا دیروز (جمعه، 23 جوزا) 89 مورد فوتی به‌اثر ابتلا به کرونا در این ولایت به ثبت رسیده است.

این آمار مربوط آن تعداد از جان‌باختگان ویروس کرونا می‌شود که قبل از فوت‌شان، آزمایش ویروس کرونا داده و نتایج آزمایش‌شان نیز مثبت تشخیص شده است. اما آن عده از جان‌باختگانی که مبتلا به این ویروس بوده‌اند، ولی قبل از فوت‌شان ابتلای‌شان به کرونا تشخیص نشده، در جمع فوتی‌ها کرونا شمرده نمی‌شوند.

اخیرا پس از عید سعید فطر رقم مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا در ولایت هرات افزایش یافته است.

همچنان گفتنی است که از دو روز بدینسو روند نمونه‌گیری برای آزمایش ویروس کرونا نیز به دلیل نبود کیت‌های تشخیصه در هرات متوقف است.

هرات کانون شیوع ویروس کرونا در افغانستان است. در این ولایت تاکنون چهارهزار و 201 مورد مثبت ویروس کرونا شناسایی شده است. از این میان، 89 نفر آنان فوت کرده و 719 نفر دیگرشان بهبود یافته‌اند.