اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا 26 تُن واکسین معافیت کتلوی را به افغانستان کمک کرد

اطلاعات روز: دفتر حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید که اتحادیه اروپا 26 متریک تُن واکسین را برای پشتیبانی از برنامه‌های واکسیناسیون (معافیت کتلوی) به افغانستان کمک کرده است.

فریدون آرین، سخن‌گوی یونیسف در افغانستان به روزنامه اطلاعات روز گفت که این مقدار واکسین امروز (چهارشنبه، 28 جوزا) به وزارت صحت عامه‌ی افغانستان تسلیم شده است.

آقای آرین افزود که این کمک‌ها بخشی از کمک‌های انسان‌دوستانه‌ی اضطراری اتحادیه اروپا می‌باشد که به پشتیبانی از کودکان و زنان آسیب‌پذیر به افغانستان کمک شده است.

در همین حال یونیسف در اعلامیه‌‌ای به نقل از گفته‌های که لوییجی پاندولفی، رئیس دفتر حفاظت از غیرنظامیان و کمک‌های انسان‌دوستانه اتحادیه اروپا (ECHO) گفته است: «این کمک‌ها شامل واکسین و اقلام مرتبط به واکسینی است که به‌وسیله‌ی آن‌ها کودکان را در برابر امراض مانند پولیو، سینه‌بغل، دیفتری، محرقه، سرخکان و سیاه‌سرفه مصئون می‌کند.»

احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه نیز این کمک‌ها را در شرایط کنونی به کشور ضروری و حیاتی خوانده و گفته است که در افغانستان از هر دو کودک، یکی از آنان به‌صورت کامل واکسین نشده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *