پرداخت 634.6 میلیون افغانی قرضه‌ی زراعتی برای دهقانان تأیید شد

اطلاعات روز: وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کشور می‌گوید که طرح پرداخت 634.6 میلیون افغانی قرضه‌ی زراعتی برای دهقانان منظور و تأیید شده است.

در خبرنامه‌ای که امروز (چهارشنبه، 28 جوزا) از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به نشر رسیده، آمده است که قرضه‌ی زراعتی به دهقانان در جلسه‌ی کمیته‌ی منظوری قرضه‌های صندوق انکشاف زراعت به ریاست محبوب‌الله ننگ، سرپرست معینیت تخنیکی و زراعتی این وزارت تأیید شده است.

به نقل از خبرنامه، در این نشست سه مورد قرضیه تأیید شده است. در موردی از آن که برای پنج سال است، سالانه به تعداد بیش از یک‌هزار دهقان در هشت ولایت کشور از آن مستفید می‌شوند.

مورد دوم آن مربوط به یکی از فابریکه‌های تولید مواد غذایی است که از پول قرضه در خریداری ماشین‌آلات و خرید آرد استفاده خواهد شد. مورد سوم آن هم مربوط به یکی از سیلوها است که برای خریداری گندم جهت تولید آرد از آن استفاده می‌شود.

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گفته است که ارایه‌کننده‌ی این قرضه صندوق انکشاف زراعت که یک نهاد مالی دولتی غیربانکی و تحت رهبری این وزارت می‌باشد، است.

مطابق اعلام این وزارت، این صندوق از زمان تأسیس خود تاکنون 11.2 میلیارد افغانی قرضه را منظور و مبلغ 8.6 میلیارد آن را توزیع کرده است. از این خدمات 52 هزار و 772 دهقان در 32 ولایت کشور مستفید شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *