حمله‌ی طالبان در کجران دایکندی؛ از کشته و زخمی‌شدن ۵۳ نیروی دولتی تا آواره‌شدن ۱۸۰۰ خانواده

طالبان 53 غیرنظامی به‌شمول زنان و کودکان را در دایکندی گروگان گرفتند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت دایکندی می‌گویند که در پی فرار یک پسر و یک دختر جوان از ولسوالی چهارچینوی ارزگان به ولسوالی گیزاب این ولایت، گروه طالبان 53 غیرنظامی از ساکنان دایکندی را به گروگان گرفته است.

محمدعلی ارزگانی، معاون والی دایکندی امروز (شنبه، 31 جوزا) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این افراد از مسیر دایکندی – قندهار در روستای «غرمه»‌ی ولسوالی کجران توسط جنگ‌جویان طالبان گروگان گرفته شده‌اند.

آقای ارزگانی افزود که گروگان‌گرفته‌شدگان از ساکنان ولسوالی‌های کجران، کیتی و پاتو اند. آنان از پنج روز به این طرف در گرو گروه طالبان می‌باشند که 27 نفر شان زنان و کودکان اند.

او گفت که طالبان دلیل این گروگان‌گیری را فرار یک پسر و یک دختر جوان از روستای «گوهرنگین» ولسوالی چهاچینوی ارزگان خوانده‌اند. به گفته‌ معاون والی دایکندی، این دو نفر از طریق ولسوالی‌های کجران، کیتی و پاتو به ولسوالی گیزاب ارزگان به قصد ازدواج باهم فرار کرده‌اند.

او تأکید کرد: «طالبان در ازای رهایی گروگان‌گرفته‌شدگان از مردم دایکندی خواسته‌اند که این دو جوان را در اختیارشان قرار دهند، اما آن‌ها در دایکندی نیست، بلکه در ولسوالی گیزاب به‌سر می‌برند.»

محمدعلی ارزگانی گفت که تلاش‌ها از طریق متنفذان قومی در ولسوالی کجران برای رهایی آنان شروع شده و تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

در همین حال او اما تأکید کرد در صورتی که این تلاش‌ها به نتیجه نرسد، نیروهای امنیتی و دفاعی به‌زودی عملیاتی برای رهایی گروگان‌گرفته‌شدگان راه‌اندازی خواهند کرد. به گفته‌ی آقای ارزگانی، چگونگی انجام این حمله دیروز در حضور اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی طرح و برنامه‌ریزی شده است.

گروه طالبان تاکنون در مورد این گروگان‌گیری چیزی نگفته است.

ولایت دایکندی در مرکز کشور از ولایت‌های امن می‌باشد که در بخش‌هایی از ولسوالی‌های کجران و پاتوی این ولایت جنگ‌جویان طالبان حضور و فعالیت دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *