تخار

در حمله‌ی طالبان در تخار پنج عضو نیروهای خیزش مردمی کشته شدند

اطلاعات روز: مسئولان امنیتی در ولایت تخار می‌گویند که در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی بهارک این ولایت، پنج عضو این نیروها کشته شده‌اند.

خلیل اسیر، سخن‌گوی فرماندهی پولیس تخار به روزنامه اطلاعات روز گفت که جنگ‌جویان طالبان این حمله‌ی‌شان را حوالی ساعت 11:00 شب گذشته (یک‌شنبه، 1 سرطان) در روستای «جرقشلاق» ولسوالی بهارک راه‌اندازی کرده بودند.

آقای اسیر افزود که در نتیجه‌ی درگیری در این حمله، سه عضو دیگر نیروهای خیزش مردمی زخمی شده‌اند.

او همچنان گفت که در جریان درگیری به جنگ‌جویان گروه طالبان نیز تلفاتی وارد شده، اما رقم دقیق آن تاکنون مشخص نشده است.

سخن‌گوی فرماندهی پولیس تخار افزود که این حمله‌ی طالبان پس از حدود یک‌ونیم ساعت درگیری به عقب زده شده است.

او تأکید کرد که هم‌اکنون ساحات مورد حمله تحت کنترل نیروهای دولتی می‌باشد.

ولایت تخار در شمال‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که در چند روز اخیر شاهد حملات سهمگین جنگ‌جویان طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای خیزش مردمی و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بوده است.

در آخرین مورد، جنگ‌جویان این گروه دو شب پیش (شنبه، 30 جوزا) در ولسوالی چاه‌آب تخار بر پاسگاه‌های نیروهای خیزش مردمی و در ولسوالی نمک‌آب این ولایت بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی و دفاعی حمله کردند.

در نتیجه‌ی حمله‌ی طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی چاه‌آب، 10 عضو این نیروها کشته و دو عضو دیگرشان زخمی شدند. همچنان سخن‌گوی فرماندهی پولیس این ولایت در صحبتی با روزنامه اطلاعات روز گفت که در حمله‌ی این گروه در ولسوالی نمک‌آب نیز بر نیروهای دولتی تلفاتی وارد شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *