خلیل‌زاد:‌ مخربان صلح در تلاش اند تا این روند را به تأخیر بیاندازند

اطلاعات روز: یک روز پس از کشته‌شدن پنج کارمند مرکز عدلی و توقیف‌خانه‌ی بگرام توسط افراد مسلح ناشناس، زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ ویژه‌ی وزارت امور خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که «مخربین داخلی و خارجی» با انجام این حملات سعی دارند تا روند صلح را به تأخیر بیاندازند.

آقای خلیل‌زاد بامداد امروز (سه‌شنبه، 3 سرطان) در رشته‌تویتی، این حمله را کار «دشمنان صلح» خوانده، گفته است: «این حمله نشان‌دهنده‌ی آن چه است که همه‌ی ما می‌دانیم: مخربین داخلی و خارجی سعی دارند تا روند را صلح را مختل کرده، آن را به تأخیر بیاندازند.»

با این حال او از دو طرف دولت افغانستان و گروه طالبان خواسته است که از این حمله نهراسند و هرچه زودتر گام‌های ضروری را برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی بردارند؛ مذاکراتی که به گفته‌ی آقای خلیل‌زاد در آن، روی برقراری آتش‌بس جامع و توافق سیاسی مذاکره شده می‌تواند.

از سویی هم، او ضمن محکوم حمله بر کارمندان مرکز عدلی و توقیف‌گاه بگرام، خواهان تحقیقات گسترده در مورد چگونگی انجام این حمله و شناسایی و به عدالت‌کشاندن عاملان آن شده است.

 حوالی ساعت 8:00 صبح دیروز (دوشنبه، 2 سرطان) پنج کارمند این دو نهاد در مربوطات ولسوالی ده‌سبز کابل در نتیجه‌ی تیراندازی افراد مسلح ناشناس کشته شدند.

کشته‌شدگان شامل دو دادستان، راننده‌ی موتر حامل آنان و دو کارمند دیگر دادستانی می‌شوند. این افراد زمانی هدف قرار گرفته که به سوی محل کارشان در حرکت بوده‌اند.

تاکنون مسئولیت این رویداد را شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *