بحث روی سرپرستی وزارت‌ها به‌دلیل درگیری فیزیکی برخی نمایندگان مجلس بدون نتیجه پایان یافت

اطلاعات روز: شماری از اعضای مجلس نمایندگان در نشست امروز (چهارشنبه، 4 سرطان) این مجلس از تکمیل نشدن اعضای کابینه و معرفی آنان به مجلس انتقاد کردند.

به گفته‌ی آنان، با گذشت بیش از یک ماه از امضای توافق‌نامه‌ی سیاسی میان رییس‌جمهور اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، هنوز هم اعضای کابینه تکمیل نشده است.

نمایندگان مجلس از حکومت خواستند که هر چه زودتر نامزد وزیران را با در نظر گرفتن اصل شایسته‌سالاری و معیارهای آموزشی در گزینش کابینه، برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی کند.

در همین حال، بحث روی ادامه‌ی سرپرستی وزارت‌ها و ادارات دولتی در نشست امروز مجلس نمایندگان به دلیل درگیری فیزیکی برخی از نمایندگان بدون نتیجه پایان یافت.

عارف رحمانی، یک عضو مجلس نمایندگان با اشاره به این درگیری‌های فیزیکی در تویتی نوشته است: «درگیری‌های این روزها میان اعضای مجلس نمایندگان نشان از انحطاط جدی در رفتارهای پارلمانی اعضای مجلس نمایندگان است.»

از سوی هم، شماری دیگر از نمایندگان از تکمیل‌نشدن ترکیب شورای عالی مصالحه‌ی ملی نیز انتقاد کرده و گفتند که آقای عبدالله تا کنون موفق نشده است نامزد وزیرانش را معرفی کند.

براساس توافق‌نامه‌ی سیاسی اشرف غنی و عبدالله عبدالله، ریاست شورای عالی مصالحه‌ی ملی را آقای عبدالله بر عهده دارد و معرفی اعضای کابینه به‌شمول وزارت‌خانه‌های کلیدی نیز از سوی غنی و عبدالله به‌گونه‌ی مساویانه صورت می‌گیرد.

در توافق‌نامه‌ی سیاسی همچنان آمده است که ریاست شورای عالی مصالحه‌ی ملی دارای پنج معاون خواهد بود، اما تا کنون سه معاون دیگر آن مشخص نشده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *