مشاور امنیت ملی: قاچاق مواد مخدر یکی از عوامل اساسی ادامه‌ی جنگ در افغانستان است

اطلاعات روز: حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان گفته است که تروریزم و قاچاق مواد مخدر از سوی مافیا و کشورهای حامی آنان به کشورهای منطقه و جهان، هنوز هم به‌عنوان عوامل اساسی ادامه‌ی جنگ در افغانستان مطرح است.

در اعلامیه‌ی دفتر شورای امنیت ملی که امروز (جمعه، ۶ سرطان) منتشر شده، به نقل از آقای محب آمده است اکنون که افغانستان به‌سوی مذاکرات صلح به پیش می‌رود، ضرور است که در مورد ارتباط طالبان و کشورهای منطقه با کشت و تجارت مواد مخدر و اقتصاد جرمی وضاحت داده شود.

به گفته‌ی محب، یکی از عوامل اساسی کشت مواد مخدر در افغانستان موجودیت بازارهای جهانی برای مواد مخدر این کشور است. او تأکید کرده است که برای مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر باید میان کشورهای منطقه و جهان هماهنگی شود و فعالیت‌های موثر در زمینه انجام بگیرد.

مشاور امنیت ملی کشور در ادامه گفته است که مبارزه با این پدیده‌ی شوم نیازمند همکاری مشترک بوده و باید جلو تولید، قاچاق و استفاده‌ی مواد مخدر گرفته شود، زیرا به گفته‌ی او، مواد مخدر در کنار زندگی انسان؛ امنیت اجتماعی، ثبات و سرمایه‌های اقتصادی را نیز تهدید می‌کند.

آقای محب تأکید کرده است که دولت افغانستان در روشنایی قوانین نافذه‌ی این کشور با کشت و قاچاق مواد مخدر مبارزه می‌کند. هفته‌ی جاری، هفته‌ی بسیج ملی برای مبارزه با مواد مخدر است.

وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرده است که در حدود سه میلیون شهروند کشور به مواد مخدر معتاد اند. این وزارت از مردم خواسته است که در کنار نیروهای پولیس، در امر مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر بسیج شوند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *