امرالله صالح می‌گوید از فردا کارش را برای مهار «جنایت و فساد» آغاز می‌کند

اطلاعات روز: امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری می‌گوید که براساس هدایت «مستقیم و واضح» رییس‌جمهور اشرف غنی، از فردا (شنبه، 7 سرطان) کارش را برای مهار «جنایت و فساد» در کشور آغاز می‌کند.

آقای صالح امروز جمعه در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است که کار او در سه محور و سه بُعد آغاز می‌شود. او تأکید کرده است که وضعیت باید تغییر کند و مردم افغانستان به مصئونیت و آرامش روانی ضرورت دارند و سزاوار «ماحول بهتر» هستند.

صالح از سه محور کارهایش به‌عنوان «مهار جنایت و جنایت‌پیشگان در شهرهای بزرگ»، «تدوین استراتیژی اقدام مبتنی بر اطلاعات کار و غیرقابل انکار بر ضد موریانه‌های نظام مالی کشور به‌خصوص در گمرکات به هدف ازدیاد عواید» و «بررسی حکومت‌داری محلی از کوچک‌ترین واحد اداری در سطح ولسوالی‌ها و روستاها» یاد کرده است.

او توضیح داده است که بررسی حکومت‌داری محلی در واحدهای اداری کوچک‌تر به‌منظور ایجاد موثریت مدیریتی و ارزش‌دهی به سهم مردم در حل منازعات کوچک و عرضه خدمات بهتر دولتی صورت می‌گیرد.

معاون اول ریاست‌جمهوری در بخشی از این یادداشت فیس‌بوکی خود نوشته است که برای رسیدن به اهداف مشخص و برنامه‌های قابل پیمایش با نهادهای دولتی از جمله مشاوریت امنیت ملی، وزارت داخله، ریاست عمومی امنیت ملی، وزارت احیا و انکشاف دهات، وزارت مالیه، اداره مستقل ارگان‌های محلی، کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی و دیگر ادارات دولتی به‌صورت مستقیم کار خواهد کرد.

آقای صالح افزوده است که هماهنگی و همسویی لازم در زمینه صورت خواهد گرفت تا اقلیم واحد حکومت‌داری و نظام تقویت شود. او در ادامه نوشته است که مردم را از پیشرفت واقعی کارهایش در محورهای سه‌گانه در جریان قرار می‌دهد.

این در حالی است که براساس اعلامیه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری، رییس‌جمهور غنی روز گذشته در جلسه‌ی سرقوماندانی اعلی قوای مصلح به امرالله صالح هدایت داده است که به‌منظور کاهش سطح جرایم در شهرها در چارچوب یک برنامه‌ی منظم با نیروهای امنیتی کار کند تا «مردم در فضای امن زندگی داشته باشد».

دیدگاه‌های شما
  1. Are you serious? We will see. باز مالوم میشه ، چی شد قیومی؟ نیکه گریخت امریکا؟ یک به یک بیخی حیران شدیم. بسیار سرش حسابی میکدیم که چه کارها خواهد کرد . پیدایش کو که حسابی بته .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *