دفع حمله‌ی طالبان در جوزجان؛ دو نیروی امنیتی و 35 جنگ‌جوی طالبان کشته شدند

اطلاعات روز: مسئولان محلی در ولایت جوزجان می‌گویند که در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای دولتی در ولسوالی قرقین این ولایت، دو عضو نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

عبدالمعروف آذر، سخن‌گوی والی جوزجان امروز (سه‌شنبه، 10 سرطان) به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان این حمله‌ی خود را ناوقت دیروز بر پاسگاه‌های نیروهای دفاعی و امنیتی در روستای «دینار» ولسوالی قرقین راه‌اندازی کرده بودند.

آقای آذر افزود که در جریان درگیری‌ها در این حمله‌ی طالبان که تا ساعت 2:00 بامداد امروز ادامه داشته، سه سرباز دیگر نیروهای امنیتی زخمی شده‌اند.

از سویی هم، او گفت که درضدحمله‌ی نیروهای دولتی، 35 جنگ‌جوی طالبان به‌شمول دو فرمانده قطعه‌ی سرخ این گروه کشته شده‌اند. به گفته‌ی سخن‌گوی والی جوزجان، 25 جنگ‌جوی دیگر طالبان نیز در جریان درگیری‌ها زخمی شده‌اند.

او تأکید کرد که این حمله‌ی طالبان هم‌اکنون عقب زده شده است و ساحه‌ی مورد حمله در کنترل نیروهای دولتی می‌باشد.

از سویی هم، در یک خبر دیگر، در نتیجه‌ی حمله‌ی هوایی و زمینی نیروهای دولتی در ولسوالی خماب این ولایت، 13 جنگ‌جوی طالبان کشته و 18 جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند. یک فرمانده کلیدی این گروه نیز توسط نیروهای دولتی بازداشت شده‌اند.

سخن‌گوی والی جوزجان می‌گوید که در این حمله یک سرباز نیروهای دفاعی که توسط این گروه به اسارت گرفته شده بود، نیز آزاد شده است.

طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

ولایت جوزجان در شمال کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که جنگ‌جویان طالبان در بخش‌هایی از این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *