سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات افتتاح شد

اطلاعات روز: کمیسیون دسترسی به اطلاعات،‌ سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات را افتتاح کرد. با ایجاد این سیستم، متقاضیان اطلاعات از سراسر کشور می‌توانند در صورت دسترسی به انترنت، اطلاعات مورد نیازشان را از ادارات تقاضا کنند.

عین‌الدین بهادری، رییس کمیسیون دسترسی به اطلاعات که امروز (پنج‌شنبه، 12 سرطان)‌ در نشستی به همین مناسبت در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت صحبت می‌کرد، همچنان افزود که مصئونیت و پایداری اطلاعات، استفاده از تکنولوژی،‌ افزایش میزان پاسخ‌گویی و محرک‌ساختن نقش دسترسی به اطلاعات از اهداف اساسی ایجاد سیستم دسترسی آنلاین به اطلاعات است.

آقای بهادری همچنان گفت که این سیستم در یک ثانیه ظرفیت بررسی بیش از 400 تقاضا را دارد و متقاضیان اطلاعات می‌توانند از نقاط مختلف کشور در صورت داشتن دسترسی به انترنت،‌ از این سیستم استفاده کنند.

عزت‌الله ادیب، مسئول تحقیق دیدبان شفافیت افغانستان نیز در این نشست، ضمن تأکید بر دسترسی به اطلاعات به عنوان یک حق بشری، همچنان افتتاح سیستم آنلاین دسترسی به اطلاعات را گام مهم در این راستا عنوان کرد و از حکومت نیز خواست که در زمینه‌ی تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات بیشتر همکاری کند.

نعیم نظری، معاون کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز گفت که اطلاعات ملکیت مردم است وحق دسترسی به آن، به‌عنوان کلیدی‌ترین حقوق بشری، مطرح است.

در همین حال، لطیف محمود، رییس مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت از ایجاد این سیستم استقبال کرد و افزود که حکومت تلاش می‌کند تا تسهیلات لازم را در راستای گردش اطلاعات فراهم کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *