ضمیر کابلوف: شماری از اعضای استخبارات امریکا در قاچاق مواد مخدر در افغانستان دست دارند

اطلاعات روز: خبرگزاری تاس روسیه به نقل ضمیر کابلوف، نماینده‌ی ویژه‌ی این کشور برای افغانستان گزارش کرده است که شماری از اعضای استخبارات امریکا (CIA) در قاچاق مواد مخدر در افغانستان دست دارند.

کابلوف گفته است که این اعضای استخبارات امریکا که در قاچاق مواد مخدر دست دارند، کسانی هستند که روسیه را به تبانی با طالبان برای هدف قرار دادن سربازان امریکایی، متهم می‌کنند.

به گفته‌ی او، هواپیمای استخبارات امریکا از میدان‌ هوایی قندهار و همچنان میدان هوایی بگرام در نزدیکی کابل به هر جایی که بخواهند از جمله به آلمان و رومانیا، بدون هیچ گونه بازرسی پرواز می‌کنند.

خبرگزاری تاس همچنان به نقل از کابلوف گفته است که هر یک از باشندگان کابل این موضوع را می‌فهمد و آماده‌ی صحبت کردن در این مورد است.

نماینده‌ی ویژه‌ی روسیه برای افغانستان این اظهارات را در حالی مطرح کرده است که پیشتر روزنامه نیویارک تایمز گزارش داد که مقامات اطلاعاتی امریکا شواهدی پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد «گ‌.آر.‌یو» یا «اداره اطلاعات نظامی خارجی ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه» به طالبان برای کشتن سربازان امریکایی در افغانستان جایزه داده است.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از سربازان امریکایی در نتیجه این طرح روسیه کشته شده‌اند اما بنابر گزارش‌ها دست‌کم یک واقعه که در اپریل 2019 منجر به کشته‌شدن سه سرباز امریکایی در حمله موتربمب در نزدیکی میدان هوایی بگرام شد، با این طرح روسیه مرتبط بوده است و تحت بررسی قرار دارد.

براساس گزارش نیویارک تایمز، استخبارات ایالات متحده ماه‌ها قبل به رییس‌جمهور ترمپ درباره این عملیات روسیه گزارش داده بود، اما او تصمیم گرفت هیچ کاری در پاسخ انجام ندهد.

پس از نشر این گزارش، سفارت روسیه در امریکا آن‌را رد کرده و محتوای آن را جعلی خواند. دونالد ترمپ، رییس‌جمهور ایالات متحده نیز در تویتی نوشت: «کسی به من، پنس یا رییس ستاد ارتش درباره‌ی این به اصطلاح حملات روسیه بر سربازان ما، اطلاع نداده بود یا به من نگفته بود. همه آن را انکار می‌کنند و به ما خیلی حمله نشده است.»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *