شفاخانه افغان - جاپان

«ده‌ها قلم ادویه، وسایل و تجهیزات طبی از شفاخانه‌ی افغان – جاپان دزدی شده است»

اطلاعات روز: احمدظاهر سلطانی، رییس شفاخانه‌ی «افغان – جاپان»، از شفاخانه‌های اختصاصی ویروس کرونا می‌گوید که ده‌ها قلم ادویه، وسایل و تجهیزات طبی از این شفاخانه دزدی و یا هم بیرون کشیده شده است.

آقای سلطانی در مصاحبه‌ی اختصاصی با رادیو آزادی گفته است که این اقلام توسط افراد «سودجو» و «غیرمسئول» به‌دلیل مدیریت «نادرست» و «ضعیف» مدیران قبلی شفاخانه‌ی افغان – جاپان از شفاخانه دزدی شده است.

او همچنان افزوده است که مقداری دیگر از ادویه، وسایل و تجهیزات طبی توسط این افراد به هدف بیرون‌کشیدن از این شفاخانه، در این شفاخانه پنهان شده بود. رییس شفاخانه‌ی افغان – جاپان از دو دستگاه وینتلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) و «یک مقدار ادویه‌ی اساسی» برای معالجه‌ی بیماران ویروس کرونا نام برد.

براساس گفته‌های او، این افراد از هنگام اختصاص‌دادن این شفاخانه برای درمان مریضان «کووید19»، پیوسته دوا، وسایل و تجهیزات طبی آن‌را بیرون می‌کشیده‌اند.

احمدظاهر سلطانی در ادامه تأکید کرده است که در صورت استفاده‌ی درست از این اقلام دوایی و تجهیزات و وسایل طبی، شفاخانه‌ی افغان – جاپان هیچ‌گاهی با کمبود دوا و تجهیزات مواجه نمی‌شد.

از سویی هم، آقای سلطانی گفته است که مسئولان در این شفاخانه گزارشی از یافته‌های‌شان در این مورد را با وزارت صحت عامه شریک کرده است. او تأکید کرده است که ممکن تعدادی از مسئولان این شفاخانه در پیوند به این موضوعات به دادستانی معرفی شوند.

او در بخشی از صحبت‌های خود گفته است که تعدادی از مسئولان این شفاخانه در پی عمومی‌شدن این دزدی‌ها درخواست استعفا کرده‌اند، اما استعفای آنان تا کنون منظور نشده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *