صدیق صدیقی، سخن‌گوی ارگ ریاست‌جمهوری،

ارگ: رهایی کامل نیروهای دولتی عمده‌ترین اصل روند تبادله‌ی زندانیان است

اطلاعات روز: ارگ ریاست‌جمهوری کشور می‌گوید که آزادی کامل نیروهای دفاعی و امنیتی توسط گروه طالبان عمده‌ترین اصل روند تبادله‌ی زندانیان می‌باشد.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری امروز (یک‌شنبه، 15 میزان) در تویتی گفته است: «رهایی کامل اسیران نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان از نزد طالبان به عنوان عمده‌ترین اصل روند تبادله‌‌ی زندانیان، برای دولت و ملت افغانستان مهم‌ است.»

او همچنان در یک تویت دیگر گفته است که دولت افغانستان پس از بررسی‌های همه‌جانبه موقف خود در مورد رقم نهایی زندانیان رهاشده و سرنوشت زندانیان باقی‌مانده را در پایان امروز اعلام می‌کند.

از سویی هم، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری تأکید کرده است که دولت افغانستان به آغاز هرچه زودتر گفت‌وگوها برای تأمین صلح و ثبات و ختم جنگ در کشور متعهد است.

رهایی پنج‌هزار زندانی طالبان در ازای یک‌هزار زندانی دولت افغانستان یکی از موضوعات مطرح در توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و طالبان بود. این توافق‌نامه در دهم حوت سال گذشته‌ی خورشیدی در دوحه، پایتخت قطر امضا شد.

دولت افغانستان پیشتر اعلام کرده بود که تاکنون نزدیک به چهارهزار زندانی این گروه را آزاد کرده است. طالبان نیز گفته‌اند که تاکنون بیش از 600 زندانی نیروهای دولتی را آزاد کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *