پوشش امنیتی دادستان‌ها

دفترهای کاری و مسیرهای رفت‌وآمد دادستان‌ها در کابل تحت پوشش امنیتی قرار می‌گیرد

اطلاعات روز: دادستانی کل و مسئولان امنیتی ولایت کابل در نشستی فیصله کرده‌اند که پس از این تمام حوزه‌های امنیتی محل‌های زندگی دادستان‌ها (دفاتر کاری و مسیرهای رفت‌وآمد) در کابل را تحت پوشش امنیتی قرار دهند.

در اعلامیه‌ی دادستانی کل که امروز (یک‌شنبه، 15 سرطان) منتشر شده، آمده است که این نشست به‌منظور هماهنگی میان این اداره و نهادهای امنیتی کابل برای تأمین امنیت دادستان‌ها برگزار شده است.

به نقل از اعلامیه، در این نشست روی چالش‌ها و تهدیدت امنیتی، ارزیابی ساحات زیر تهدید و مسیر رفت‌وبرگشت دادستان‌ها در شهر کابل و ولسوالی‌ها و همچنان راه‌های حل در این راستا بحث و گفت‌وگو صورت گرفته است.

در این نشست همچنان فیصله شده است تا دادستانی کل تسهیلات لازم و وسایط مورد نیاز را برای انتقال دادستان‌ها و کارمندان مرکز عدلی و توقیف‌گاه بگرام، آماده و طبق برنامه‌ی منظم در انتقال آن‌ها اقدام کند.

طبق اعلامیه، مسئولان ریاست امنیت ملی و فرماندهی پولیس ولایت کابل تعهد کرده‌اند که جریان رفت‌و‌برگشت دادستان‌های مرکز عدلی و توقیف‌گاه بگرام در مسیر کابل – بگرام و برعکس آن‌را تحت تدابیر امنیتی قرار می‌دهند.

از سوی هم، در این نشست برنامه‌ی مشترک امنیتی میان فرماندهی فرقه 111 کابل، فرماندهی پولیس و ریاست امنیت ملی کابل تصویب شده است. براساس این برنامه، دفترهای کاری و مسیرهای رفت‌وبرگشت دادستان‌ها در تمامی حوزه‌های نزده‌گانه‌ی کابل و ولسوالی‌ها با افراز چک‌پاینت‌ها و گزمه‌های سیار امنیتی، تأمین امنیت می‌شود.

این درحالی است که در تاریخ دوم سرطان سال جاری پنج کارمند مرکز عدلی و توقیف‌گاه بگرام از سوی افراد مسلح ناشناس در مربوطات ولسوالی ده‌سبز کابل کشته شدند. کشته شدن این افراد با واکنش‌های زیاد داخلی و خارجی مواجه شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *