حاصلات خربزه‌ی نیمروز

حاصلات خربزه‌ی نمیروز به بیش از ۷۰۰ هزار تُن رسید

اطلاعات روز: وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کشور اعلام کرد که میزان حاصلات پالیز‌های خربزه‌ی ولایت نیمروز در جریان سال جاری به بیش از ۷۰۰ هزار تُن رسیده است.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (چهارشنبه، ۱۸ سرطان) منتشر شده، آمده است که این مقدار خربزه از حدود ۲۰ هکتار زمین به‌دست آمده است.

به نقل از اعلامیه، بارش باران‌های به‌موقع و پی‌هم از عامل اصلی افزایش حاصلات خربزه در نیمروز بوده است. وزارت زراعت گفته است که بیشترین خربزه‌ی نیمروز در سال جاری در ولسوالی چخانسور این ولایت کشت شده است.

براساس معلومات این وزارت، پالیزهای خربزه در ولسوالی چخانسور، تنها قبل از کشت آبیاری می‌شود و پس از آن دیگر نیازی به آبیاری ندارد، زیرا خاک این ولسوالی از ظرفیت بالایی در نگهداری آب برخوردار است.

در اعلامیه‌ی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به نقل از ذبیح‌الله اولیازاده، رییس زراعت ولایت نیمروز آمده است که تربز و خربزه این ولایت به‌ویژه ولسوالی چخانسور، یک محصول ارگانیک است و بیش‌تر دهقانان از هیچ نوع کود کیمیایی و دوای زراعتی در پالیزهای تربز و خربزه استفاده نمی‌کنند.

به گفته‌ی اولیازاده، «تربز و خربزه‌ی نیمروز از نگاه کیفیت منحصر به فرد است. رنگ، وزن و مزه‌ی خربزه و تربز این ولایت نیز نسبت به حاصل پالیزهای دیگر ولایات تفاوت دارد».

طبق معلومات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، محصولات تربز و خربزه‌ی ولایت نیمروز بیش‌تر به ولایات همجوار و همچنان به پاکستان صادر می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *