امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری میان وزارت دولت در امور شهدا و معلولین با نُه وزارت و اداره مستقل

وزارت دولت در امور شهدا و معلولین با نُه وزارت‌خانه و اداره مستقل تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کرد

اطلاعات روز: وزارت دولت در امور شهدا و معلولین با نُه وزارت‌خانه‌ و ادارات مستقل کشور در بخش معلولیت تفاهم‌نامه‌ی همکاری دوجانبه امضا کرد.

وزارت‌های شهرسازی و اراضی، احیا و انکشاف دهات و معادن و پترولیم، اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی، ریاست عمومی تربیت بدنی، کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی، رادیو و تلویزیون ملی، اداره‌ی نورم و استندرد و اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری از جمله وزارت‌خانه‌ها و اداراتی است که با وزارت دولت در امور شهدا و معلولین در بخش معلولیت تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کردند.

لعل‌الدین آریوبی، وزیر دولت در امور شهدا و معلولین در مراسمی به همین مناسبت گفت که امضای این تفاهم‌نامه‌ها؛ وزارت‌ها، ادارات و کمیسیون‌های مستقل را مسئول می‌سازد تا هر یک در بخش‌های کاری‌شان جهت خودکفایی، مشارکت اجتماعی، شناسایی مشکلات و موانع و ارایه‌ی راه‌‌های حل و طرزالعمل‌ها برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی معلولین همکاری کنند.

آقای آریوبی همچنان گفت که براساس این تفاهم‌نامه‌ها، سهیم‌سازی افراد دارای معلولیت در بخش‌های علمی، سیاسی، اقتصادی، آموزشی و اجتماعی؛ فراهم کردن زمینه‌های کاری در ارگان‌های مختلف دولتی و غیردولتی برای افراد دارای معلولیت؛ شامل کردن سکتور معلولیت در برنامه‌های درازمدت و کوتاه‌مدت دولت و انجام خدمات اساسی به‌منظور رشد و تقویت معلولین از دیگر مواردی است که باید از سوی وزارت‌خانه‌ها و ادارات انجام شود.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه‌ها که امروز (چهارشنبه، 18 سرطان) در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت برگزار شده بود، نمایندگان نُه وزارت‌خانه و اداره‌ مستقل نیز تعهد کردند که هر یک در ساحه‌ی مسئولیت و فعالیت‌شان مطابق مواد تفاهم‌نامه، با افراد دارای معلولیت همکاری می‌کنند.

در همین حال، آقای آریوبی گفت که وزیر دولت در امور شهدا و معلولین و معاونیت اول ریاست‌جمهوری از تطبیق این تفاهم‌نامه‌ها نظارت و گزارش آن را به ریاست‌جمهوری ارایه می‌کنند.

گفتنی است که وزارت دولت در امور شهدا و معلولین، پیش از این نیز با ۳۵ اداره مختلف دولتی تفاهم‌نامه‌های همکاری مشابه را امضا کرده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *