امضای قرارداد ۲۵۹ پروژه‌ی انکشافی

قرارداد ۲۵۹ پروژه‌ی انکشافی به‌ارزش بیش از ۷۲۳ میلیون افغانی به امضا رسید

اطلاعات روز: وزارت احیا و انکشاف دهات کشور از امضای قرارداد ۲۵۹ پروژه‌ی انکشافی به ارزش بیش از ۷۲۳ میلیون افغانی برای ۲۹ ولایت خبر داده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی وزارت احیا و انکشاف دهات به نشر رسیده، آمده است که قراداد این پروژه‌ها امروز (چهارشنبه، ۱۸ سرطان) توسط مجیب‌الرحمان کریمی، وزیر این وزارت با شوراهای انکشافی مربوطه به امضا رسیده است.

به نقل از خبرنامه، این پروژه‌ها در ولایت‌های ارزگان، بادغیس، بدخشان، بامیان، بغلان، بلخ، پروان، پکتیا، پکتیکا، تخار، جوزجان، خوست، دایکندی، زابل، سمنگان، سرپل، غزنی، غور، فاریاب، کابل، کاپیسا، کنر، قندهار، لوگر، میدان‌وردک، ننگرهار، نورستان، هرات و هلمند تطبیق می‌شود.

این پروژه‌ها توسط بودجه‌ی ملی حکومت افغانستان، اداره‌ی انکشاف بین‌المللی ایالات متحده‌ی امریکا و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) تمویل می‌شود.

وزارت احیا و انکشاف دهات گفته است که در جریان تطبیق این پروژه‌ها، ۴۵۸ هزار روز کاری ایجاد خواهد شد.

این پروژه‌ها شامل احداث ۱۴۸ رشته شبکه‌ی آب‌رسانی، حفر ۱۲۷ حلقه چاه عمیق و سطحی، احداث ۹۹ ذخیره‌ی آب، ساخت هفت مبرز صحی و اعمار چهارهزار و ۲۵۰ متر کانال آب‌یاری می‌باشد.

وزارت احیا و انکشاف دهات افزوده است که پس از تکمیل‌شدن این پروژه‌ها بیش از ۳۷۴ هزار روستانشین از مزایای آن‌ها مستفید خواهند شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *