سرپرست وزارت صحت، معین وزارت حج و والی کابل

عثمانی: مردم نباید در برابر شیوع کرونا بی‌اعتنا باشند

اطلاعات روز: احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه‌ی کشور می‌گوید که گردش و شیوع ویروس کرونا هنوز در کشور وجود دارد و مردم نباید در برابر آن بی‌اعتنا باشند.

آقای عثمانی که امروز (پنج‌شنبه، 19 سرطان) در یک نشست خبری مشترک با امین‌الدین مظفری، معین وزارت حج و اوقاف و محمدیعقوب حیدری، والی کابل در شهر کابل صحبت می‌کرد، گفت که مردم باید برای جلوگیری از مصاب‌شدن به ویروس کرونا رهنمود و دستورالعمل‌های صحی را رعایت کنند.

او همچنان در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در مورد ضرورت استفاده از ماسک گفت که باید تمامی شهروندان کشور در جاهای مزدحم و بیرون از منازل از ماسک استفاده کنند.

از سویی هم، سرپرست وزارت صحت عامه با توجه به بلندبودن قیمت ماسک‌های طبی، به شهروندان کشور توصیه کرد که از ماسک‌‌های تکه‌ای استفاده کنند. به گفته‌ی او، این ماسک‌ها نیز در جلوگیری از ویروس کرونا مؤثر است.

علاوه بر این، او گفت که پایین‌بودن قیمت و قابلیت تهیه‌ی آن‌ها در خانه‌ها از دیگر مزیت ماسک‌های تکه‌ای است.

از سویی هم، احمدجواد عثمانی گفت که وزارت صحت عامه یک ارزیابی را در پیوند به معافیت مردم در برابر ویروس کرونا در کشور راه اندازی کرده است. این ارزیابی تا یک هفته‌ی دیگر به پایان می‌رسد.

آقای عثمانی همچنان گفت که موارد ابتلای روزانه‌ی این ویروس در افغانستان نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته است.

این درحالی است که تاکنون 33 هزار و 908 مورد مثبت ویروس کرونا در کشور تشخیص شده است. از مجموع مبتلایان این ویروس، 20 هزار و 841 نفر بهبود یافته و 957 نفر نیز جان باخته‌اند.

وزارت حج به زایران: مصارف جانبی تان را به نیازمندان کمک کنید

در این نشست خبری، امین‌الدین مظفری در خطاب به زایرانی حج که در سال جاری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا از مراسم حج بازمانده‌اند، گفت که مصارف جانبی حج‌شان را در امر مبارزه با ویروس کرونا و مساعدت به نیازمندان به‌مصرف برسانند.

معین وزارت حج و اوقاف تأکید کرد که این اقدام نیز «سبب رضای پروردگار» می‌شود.