تلفات غیرنظامیان

شورای امنیت: طالبان در یک هفته‌ی گذشته 23 غیرنظامی را کشته‌اند

اطلاعات روز: دفتر شورای امنیت ملی کشور اعلام کرد که در یک هفته‌ی گذشته 23 غیرنظامی از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان کشته و 45 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

در اعلامیه‌ی دفتر شورای امنیت ملی که امروز (شنبه، 21 سرطان) منتشر شده، آمده است که این تعداد غیرنظامیان در جریان یک هفته‌ی گذشته در 16 ولایت کشور کشته و زخمی شده‌اند.

بیشترین تلفات به غیرنظامیان در نتیجه‌ی انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای، درگیری مستقیم و حملات هدفمند بر غیرنظامیان توسط طالبان، به ثبت رسیده است.

براساس معلومات دفتر شورای امنیت ملی، بیشترین تلفات به غیرنظامیان در هفته‌ی گذشته در ولایت ننگرهار به ثبت رسیده است، به این معنی که در این مدت دو غیرنظامی از سوی طالبان کشته و 13 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

تلفات غیرنظامیان در یک هفته‌ی گذشته
تلفات غیرنظامیان در یک هفته‌ی گذشته

به نقل از اعلامیه، دولت افغانستان همیشه بر توقف خشونت تأکید دارد، اما طالبان خواست همه طرف‌ها و مردم افغانستان را نادیده گرفته و به کشتار مردم «بی‌گناه» ادامه می‌دهند.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

از سوی هم، دولت افغانستان در حالی طالبان را به ادامه‌ی خشونت‌ها و کشتار غیرنظامیان متهم می‌کند که کابل در هفته‌ی گذشته میزبان سه نشست مهم در پیوند به صلح افغانستان بود.

براساس معلومات وزارت خارجه، شرکت‌کنندگان این نشست‌ها خواستار کاهش خشونت، برقراری آتش‌بس و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *