نبود بازار مناسب برای فروش محصولات زراعتی باغ‌داران هرات

باغ‌داران هرات: بازار مناسب برای فروش محصولات زراعتی وجود ندارد

اطلاعات روز – هرات: شماری از باغ‌داران و فعالان مدنی هرات از نبود بازار فروش مناسب و ورود محصولات زراعتی کشورهای ایران و پاکستان با قیمت پایین در بازارهای کشور سخن می‌گویند.

آنان امروز (شنبه، 21 سرطان) طی یک کنفرانس خبری، حکومت را در راستای حمایت از باغ‌داران و دهقانان به بی‌پروایی متهم کردند.

باغ‌داران از حکومت می‌خواهند که با وضع تعرفه‌های سنگین جلو واردات میوه‌های تازه از کشورهای خارجی به هرات را بگیرند، تا توان رقابت از آنها گرفته نشود.

نثار احمد، یک تن از باغ‌داران هرات به روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که در فصل برداشت میوه‌‍‌های تازه کشورهای ایران و پاکستان، میوه را به قیمت پایین در بازار عرضه می‌کنند و نباید حکومت اجازه این کار را بدهد.

او می‌گوید: «ما بازار مناسب فروش نداریم و سردخانه هم نیست که ما محصولات خود در سردخانه نگه‌داری کنیم. حکومت هم هیچ به فکر ما نیست.»

فعالان مدنی هرات از حکومت مرکزی می‌خواهند که در راستای حمایت از دهقانان و باغ‌داران اقدام کند.

سید اشرف سادات، یکی از فعالان مدنی هرات در صحبت با روزنامه اطلاعات روز، خواستار ساخت سردخانه‌های معیاری و زمینه‌سازی صادرات محصولات زراعتی به کشورهای خارجی شده است.

او می‌گوید: «دولت باید در بخش ایجاد تسهیلات برای صادرات محصولات زراعتی اقدام کند. همچنان باید قرضه‌های کوچک نیز به دهقانان و باغ‌داران داده شود، تا کار و بار این قشر رشد پیدا کند.»

در همین حال، مسئولان محلی هرات بر حمایت بیشتر از باغ‌داران و دهقانان تأکید می‌کنند. جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی هرات به روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که اداره محلی هرات در زمینه صادرات محصولات زراعتی اقدام خواهد کرد.

این درحالی است که مسئولان در اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات می‌گویند که انتقال محصولات زراعتی از طریق دهلیز هوایی به خارج از کشور نیز متوقف است.

یک قسمت زیادی از باشندگان ولسوالی‌های هرات در بخش زراعت و مالداری مشغول کار هستند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *