رهایی زندانیان طالبان

شورای امنیت: تا کنون چهارهزار و ۲۰۰ زندانی طالب آزاد شده‌اند

اطلاعات روز: دفتر شورای امنیت ملی می‌گوید که دولت افغانستان در روزهای اخیر ۱۸۰ زندانی گروه طالبان را از زندان‌های کشور رها کرده است.

جاوید فیصل، سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی صبح امروز (دوشنبه، ۲۳ سرطان) در تویتی نوشته است که شمار زندانیان رهاشده‌ی طالبان اکنون به چهارهزار و ۱۹۹ نفر رسیده است.

گروه طالبان نیز ادعا کرده است که تا کنون حدود ۸۰۰ زندانی دولت افغانستان را از زندان‌های‌شان رها کرده‌اند. در آخرین مورد، روز گذشته ۱۰ نفر از نیروهای امنیتی از سوی این گروه در قندهار آزاد شدند.

دولت افغانستان اما در آخرین اظهارات در مورد رهایی زندانیان دولتی از سوی طالبان، گفته است که این گروه در حدود ۵۰۰ زندانی دولتی را رها کرده‌اند.

در همین حال، آقای فیصل همچنان گفته است که طالبان در عملی کردن تعهدات‌شان کوتاه آمده و تا کنون نه تنها این که یک‌هزار زندانی دولت را آزاد نکرده، بلکه افغان‌کشی را نیز متوقف نکرده‌اند.

این در حالی است که روز گذشته طالبان به درخواست‌ها مبنی بر کاهش خشونت و آغاز مذاکرات مستقیم بین‌الافغانی پاسخ داد و گفتند که توقف جنگ پیش از آغاز مذاکرات یک خواست غیرمنطقی است.

این گروه همچنان در اعلامیه‌ای گفته است که زندانیان باید هرچه زودتر آزاد و مذاکرات بین‌الافغانی آغاز شود تا در این مذاکرات راه‌های حل معضل افغانستان جستجو شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *