راکت‌پراکنی نظامیان پاکستانی بر بخش‌هایی از ولایت کنر

کابل حملات راکتی نظامیان پاکستانی بر بخش‌هایی از ولایت کنر را محکوم کرد

اطلاعات روز: وزارت خارجه‌ی افغانستان حملات راکتی نظامیان پاکستانی بر بخش‌هایی از ولایت شرقی کنر را که باعث تلفات غیرنظامیان شده، محکوم کرده و از دولت پاکستان خواسته است که از چنین اقداماتی خودداری کند.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه آمده است که ادامه‌ی این حملات از سوی نظامیان پاکستانی برای حکومت افغانستان غیرقابل قبول است.

به نقل از اعلامیه، این گونه حملات و ساخت تأسیسات خودسر در طول خط فرضی دیورند که می‌تواند باعث تنش بین دو کشور شود، به هیچ وجه برای جمهوری اسلامی افغانستان قابل قبول نیست.

وزارت خارجه افزوده است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان وظیفه دارند که از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور‌شان دفاع کنند.

در همین حال، وزارت خارجه گفته است که در نتیجه‌ی تلاش‌های دیپلومات‌های وزارت امور خارجه‌ی افغانستان، طرف پاکستان تعهد کرده است که درگیری مرزی متوقف و نشست مسئولان ارتش دو طرف زیر بیرق دو کشور برگزار شود.

این درحالی است که روز گذشته در نتیجه‌ی راکت‌پراکنی نظامیان پاکستانی بر بخش‌هایی از ولسوالی سرکانی و شهر اسعدآباد، مرکز ولایت کنر چهار غیرنظامی کشته و نُه غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

به گفته‌ی مقام‌های محلی در کنر، ارتش پاکستان با تحرکات غیرقانونی در نقاط صفر مرزی در ولسوالی سرکانی، به ساحات غیرنظامی و پاسگاه‌های نیروهای امنیتی نیز راکت‌پراکنی کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما
  1. بیاید با کسب دانش ، شمع انرا نیز داشته باشیم وقتی کسب دانش سیاسی را می نمایم شمع سیاسی را نیز نمایم
    حیف
    یک خانه است دو اتاق دارد تعداد از مردم با دانش سیاسی بدون شمع سیاسی یا برعکس و تعداد هم بدون هردو جمع شدند و ابراز نظر می نمایند
    اگر میخواهید در مورد یک کشور ابراز نظر، دیدگاه و تصمیم داشته باشید تاریخ ان کشور را مطالعه نماید مواد خام سیاست تاریخ است
    وسلام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *