نیروهای ارتش

«بیش از ۱۰۰ جنگ‌جوی گروه طالبان در پنج ولایت کشور کشته شده‌اند»

اطلاعات روز: منابع ارتش در شمال کشور می‌گویند که در ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ جنگ‌جوی گروه طالبان به‌شمول چهار فرمانده کلیدی این گروه در مربوطات ولایت‌های بلخ، فاریاب و سرپل کشته شده‌اند.

محمدحنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین امروز (جمعه، ۲۷ سرطان) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این تعداد جنگ‌جویان گروه طالبان در درگیری مستقیم با نیروهای امنیتی و دفاعی و همچنان حمایت نیروهای هوایی کشور، کشته شده‌اند.

آقای رضایی همچنان گفت که در یک شبانه‌روز گذشته، ۳۲ جنگ‌جوی طالب در ولایت‌های یادشده در درگیری با نیروهای امنیتی و دفاعی زخمی و سه جنگ‌جوی دیگر این گروه بازداشت شده‌اند.

به گفته‌ی او، در جریان درگیری‌ها، یک محل اخاذی، پنج مکان تجمع و چهار قرارگاه مهم طالبان از بین برده شده است. رضایی همچنان گفت که بیش از ۱۵ عراده وسایط نقلیه و مقداری زیادی سلاح‌های سبک و سنگین طالبان به‌دست نیروهای امنیتی و دفاعی افتاده است.

سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین گفت که در جریان این درگیری‌ها به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان هیچ آسیبی نرسیده است.

در همین حال، وزارت دفاع کشور از دفع حمله‌ی طالبان در ساحات «اسفندی» و مربوطات ولسوالی خوگیانی ولایت غزنی خبر داده و گفته است که در ضدحمله‌ی نیروهای امنیتی، ۱۰ جنگ‌جوی طالبان کشته و شش جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

همچنان، قول اردوی ۲۰۳ تندر نیز در اعلامیه‌ای گفته است که در ضدحمله‌ی نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های سمکنی، احمدخیل و وزه زدران ولایت پکتیا، ۱۸ جنگ‌جوی گروه طالبان کشته و چهار جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

گروه طالبان تا کنون درباره‌ی این درگیری‌ها چیزی نگفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *