اکمل سمسور، سخن‌گوی وزارت صحت عامه

وزارت صحت عامه: ۶۶ درصد مریضان «کووید۱۹» بهبود یافته‌اند

اطلاعات روز: هم‌زمان با ثبت ۴۰ مورد تازه‌ی مثبت ویروس کرونا در کشور، وزارت صحت‌عامه‌ی کشور می‌گوید که بررسی‌های این وزارت طی چند هفته‌ی اخیر نشان می‌دهد که ۶۶ درصد از مریضان «کووید۱۹» بهبود یافته‌اند.

اکمل سمسور، سخن‌گوی وزارت صحت عامه امروز (دوشنبه، ۳۰ سرطان) در یک نشست خبری گفت که تا کنون ۳۵ هزار و ۵۰۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان، ۲۳ هزار و ۶۶۳ نفر بهبود یافته و یک‌هزار و ۱۸۳ نفر (۳.۳ درصد) دیگر جان داده‌اند.

در همین حال، آقای سمسور گفت که تیم‌های «سرویلانس» این وزارت افرادی را که با مریضان «کووید۱۹» برای دست‌کم ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در تماس بوده‌اند، ردیابی می‌کنند.

او گفت که تا کنون ۲۳ هزار و ۱۸۴ نفر که با مریضان «کووید۱۹» در تماس بودند، ردیابی شده‌اند که از این میان، نتایج آزمایش کرونای چهارهزار و ۴۹۲ نفر شان مثبت تشخیص شده است.

سمسور تأکید کرد که ویروس کرونا ۸۵ درصد از طریق افرادی که با مریضان «کووید۱۹» در تماس بوده‌اند، به افراد دیگر منتقل می‌شود. به گفته‌ی او، ویروس کرونا از طریق افرادی که هیچ گونه اعراض و علایم ندارند ۱۰ درصد و از طریق محیط نیز پنج درصد به انسان‌های دیگر سرایت می‌کند.

سخن‌گوی وزارت صحت عامه گفت که طی هفته‌های اخیر مراجعه‌ی افراد مشکوک به کرونا به شفاخانه‌های «کووید۱۹» «خیلی» کم شده است.

آقای سمسور از افرادی که اعراض و علایم کرونا دارند، خواست که برای آزمایش به شفاخانه‌های ویژه‌ی کرونا مراجعه کنند تا از سرایت این ویروس به افراد دیگر جلوگیری شود.

سمسور در عین حال گفت که گردش ویروس کرونا طی چند هفته‌ی گذشته در ولایت‌های هرات، بادغیس و بامیان به مراتب بیشتر از ولایات دیگر بوده است. او از شهروندان این ولایت‌ها خواست که برای کُندساختن گردش ویروس کرونا در ولایات‌شان بیشتر احتیاط کنند.