حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان

حمدالله محب در کنر: کابل حملات راکتی «دشمن» را بی‌پاسخ نمی‌گذارد

اطلاعات روز: حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور در جریان سفرش به ولایت کنر گفته است که «دشمن» در تبانی با طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی می‌خواهد که در امتداد خط فرضی دیورند تأسیسات و پاسگاه‌ها افراز کند.

دفتر شورای امنیت ملی در اعلامیه‌ای به نقل از آقای محب گفته است که دشمن و گروه‌های هم‌دست‌شان باید بدانند که افغانستان نه برای‌شان اجازه‌ی ساخت تأسیسات را می‌دهد و نه هم حملات راکتی‌شان را بی‌پاسخ می‌گذارد.

به نقل از اعلامیه، محب در جریان این سفر صبح امروز (سه‌شنبه، ۳۱ سرطان) با بزرگان ولسوالی‌هایی که از سوی نظامیان پاکستانی هدف حملات راکتی قرار گرفته است، دیدار و با خانواده‌های قربانیان این حملات ابراز غم‌شریکی کرده است.

مشاور امنیت ملی کشور در عین حال از طالبان خواسته است که کشتار مردم را که بیگانگان از آن سود می‌برند، متوقف کرده و با مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان علیه دشمن مشترک مبارزه کنند.

این درحالی است که در چند روز گذشته نظامیان پاکستانی بر بخش‌هایی از ولسوالی سرکانی و شهر اسعدآباد، مرکز ولایت کنر حملات راکتی انجام دادند. همزمان با این، نظامیان پاکستان در بخش‌هایی از خط فرضی دیورند دست به ساخت تأسیسات نظامی نیز زده‌اند.

براساس معلومات منابع محلی در ولایت کنر، در نتیجه‌ی حملات راکتی نظامیان پاکستانی بر این ولایت، هشت غیرنظامی کشته و بیش از ۱۰ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت خارجه‌ی کشور به‌گونه‌ی رسمی نسبت به ادامه‌ی حملات راکتی نظامیان پاکستانی، اعتراض کرده است. همچنان براساس یک گزارش بی‌بی‌سی فارسی، دولت افغانستان از پاکستان به دلیل حملات راکتی بر بخش‌هایی از خاک افغانستان به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *