عبدالله عبدالله

«نخستین نشست کمیته‌ی رهبری شورای عالی مصالحه‌ی ملی در روزهای آینده برگزار می‌شود»

اطلاعات روز: حدود دوونیم ماه پس از ایجاد شورای عالی مصالحه‌ی ملی، عبدالله عبدالله، رییس این شورا می‌گوید که نخستین نشست کمیته‌ی رهبری آن در روزهای آینده برگزار می‌شود.

آقای عبدالله امروز (پنج‌شنبه، 9 اسد) در پیامی به مناسبت عید «قربان» گفته است: «شورای عالی مصالحه‌ی ملی در مشوره‌ی نزدیک با رهبری حکومت، رهبران محترم جهادی – سیاسی و شخصیت‌های ملی تشکلات نهادهای رهبری شورای مصالحه‌ی ملی را نهایی کرده و در روزهای پیش‌رو نخستین نشست کمیته‌ی رهبری شورا برگزار می‌شود.»

او همچنان در بخشی از پیام خود به مذاکرات بین‌الافغانی اشاره کرده و افزوده است که شورای عالی مصالحه‌ی ملی تلاش دارد تا موانع بر سر راه آغاز این مذاکرات برداشته شود. رییس این شورا افزوده است که مهم است تا میزان خشونت‌ها کاهش یابد و آتش‌بس دایمی برقرار شود.

آقای عبدالله همچنان رهایی زندانیان دو طرف را پیشرفت مهمی در روند صلح عنوان کرده و گفته است که با تکمیل این روند بهانه‌ای برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی باقی نمی‌ماند.

او با استقبال از آتش‌بس سه روزه در روزهای عید قربان توسط حکومت و گروه طالبان گفته است که این اقدام در «آستانه‌ی مذاکرات بین‌الافغانی» گام مهمی برای اعتمادسازی و حسن نیت دوطرف به‌شمار می‌رود.

از سویی هم عبدالله عبدالله گفته است که جوانب داخلی، کشورهای منطقه و جامعه‌ی بین‌الملل برای پایان منازعه در افغانستان از طریق گفت‌وگو و مذاکره اجماع نظر دارند.

آقای عبدالله درحالی از برگزاری نخستین نشست کمیته‌ی رهبری شورای عالی مصالحه‌ی ملی خبر می‌دهد که این شورا به‌دنبال امضای توافق‌نامه‌ی سیاسی میان رییس‌جمهور غنی و او در تاریخ 28 ثور، ایجاد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *