سیلاب در پروان

۳۰ کشته و ۲۰ زخمی؛ آمار ابتدایی تلفات سیلاب مرگبار در مرکز پروان

اطلاعات روز: وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرده است که در پی جاری‌شدن سیلاب در شهر چاریکار، مرکز ولایت پروان، ۳۰ نفر جان باخته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (چهارشنبه، ۵ سنبله) منتشر شده، آمده است که در نتیجه‌ی این سیلاب‌ها حدود ۳۰۰ خانه‌ی مسکونی نیز تخریب شده است. در اعلامیه تأکید شده است که آمار تلفات و میزان خسارات مالی ناشی از این سیلاب‌ها ابتدایی است.

در همین حال، وحیده شهکار، سخن‌گوی والی پروان در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که سیلاب‌ها در شهر چاریکار حوالی ساعت ۲:۰۰ بامداد امروز در پی بارش شدید باران جاری شده است.

خانم شهکار نیز گفت که آمارهای ابتدایی اداره محلی پروان نشان می‌دهد که تا کنون ۲۵ کشته و بیش از ۴۰ زخمی به شفاخانه‌ها منتقل شده‌اند. او همچنان گفت که ده‌ها خانه‌ی مسکونی تخریب شده است.

از سوی هم، غلام بهاوالدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث جهت رسیدگی به آسیب‌دیدگان این سیلاب‌ها امروز به پروان رفته است.

به گفته‌ی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، تیم‌های صحی و ماشینری به‌خاطر پاک‌کاری مسیر و نجات گیرماندگان در ساحه اعزام و کار پاک‌کاری عملا آغاز شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *