زلا زازی

زلا زازی به دلیل غیرحاضری زیاد از وظیفه‌اش منفک شده است

اطلاعات روز: یک مکتوب فرماندهی پولیس خوست عنوانی وزارت داخله که نسخه‌ای از آن در اختیار روزنامه اطلاعات روز قرار گرفته، نشان می‌دهد که زلا زازی، آمر دفتر اداره مبارزه با جرایم جنایی فرماندهی پولیس خوست از دوازدهم ماه اسد تا کنون به وظیفه‌اش حاضر نشده است.

در بخشی از این مکتوب آمده است که خانم زازی در تاریخ ۲۴ ماه سرطان رخصتی گرفته و با آن‌که رخصتی‌اش در ۱۲ ماه اسد به اتمام رسیده، اما هنوز هم به وظیفه‌اش حاضر نشده است.

در این مکتوب که در تاریخ ۴ سنبله نوشته شده، خطاب به ریاست عمومی پیژنتون وزارت داخله نوشته شده است که در مورد تعیین سرنوشت خانم زازی تصمیم بگیرد.

در همین حال، زلا زازی در صحبت با روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که او مدت ۲۰ روز رخصتی گرفته و به کابل آمده بود و به هدایت شفاهی مروه امینی رییس امور زنان، اطفال و حقوق بشر وزارت داخله برای ۲۰ روز دیگر در کابل مانده است.

خانم زازی همچنان گفت که از وزارت داخله به او گفته شده بود که در خوست غیرحاضر نمی‌شود و به دلیل این‌که در خوست تهدیدات امنیتی بلند است، در کابل منتظر باشد تا در یک بست دیگر مقرر شود.

او افزود که هفته‌ی گذشته، زمانی که به خوست برگشت، فرمانده پولیس خوست به او اجازه نداد که وارد دفتر کارش شود. زازی گفت که فرمانده پولیس خوست به او گفت که منفک شده است.

او همچنان گفت که پس از سه روز، دوباره با یک مکتوب از فرماندهی پولیس خوست به کابل برگشت که در آن براساس هدایت مروه امینی، رییس امور زنان، اطفال و حقوق بشر وزارت داخله، از وظیفه منفک شده و در حال حاضر در احتیاط فعال قرار دارد.

زلا زازی در تاریخ ۱۹ جوزای سال جاری کارش را به‌عنوان آمر دفتر اداره مبارزه با جرایم جنایی فرماندهی پولیس ولایت خوست آغاز کرده بود. رتبه‌ی نظامی خانم زازی «دوهم سارن» است. او یک دوره‌ی کورس کوتاه‌مدت نظامی را در ترکیه فراگرفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *