ولایت کاپیسا

حمله‌ی تهاجمی طالبان بر فرماندهی پولیس ولسوالی تگاب کاپیسا؛ پنج نیروی امنیتی کشته شدند

اطلاعات روز: منابع امنیتی در ولایت کاپیسا از حمله‌ی تهاجمی جنگ‌جویان گروه طالبان بر مرکز فرماندهی پولیس ولسوالی تگاب این ولایت خبر داده و می‌گویند که در نتیجه‌ی این حمله، پنج نیروی امنیتی به‌شمول آمر جنایی این ولسوالی کشته شده‌اند.

عبدالشایق شورش کوهستانی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس ولایت کاپیسا به روزنامه اطلاعات روز گفت که این حمله حوالی ساعت ۹:۰۰ شب گذشته (شنبه، ۲۲ سنبله) صورت گرفته است.

آقای کوهستانی همچنان گفت که جنگ‌جویان طالب ساکنان محل را از خانه‌های‌شان بیرون و از خانه‌ها به‌عنوان سنگر استفاده کرده‌اند. به گفته‌ی او، در جریان درگیری‌ها، هفت نیروی پولیس دیگر زخمی شده‌اند.

او تأکید کرد که در این درگیری به جنگ‌جویان طالب نیز تلفات سنگین وارد شده، اما به دلیل کارنکردن شبکه‌های مخابراتی، آمار دقیق تلفات این گروه هنوز مشخص نشده است.

سخن‌گوی پولیس کاپیسا گفت که درگیری‌ها حدود یک ساعت ادامه داشته و با رسیدن نیروهای امنیتی کمکی، جنگ‌جویان طالبان عقب‌نشینی کرده‌اند. به گفته‌ی او، ساکنان محل نیز دوباره به خانه‌های‌شان برگشته و در حال حاضر ساحه تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد.

در همین حال، قیس قادری، سخن‌گوی والی کاپیسا نیز به روزنامه اطلاعات روز گفت که در نتیجه‌ی این حمله هفت نیروی پولیس کشته و هفت نیروی دیگر پولیس زخمی شده‌اند.

آقای قادری همچنان گفت که طالبان هرازگاهی بر پاسگاه‌های امنیتی در ولسوالی تگاب حمله می‌کردند، اما این نخستین باری است که بر مرکز فرماندهی پولیس این ولسوالی حمله کرده‌اند.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

ولایت نسبتا ناامن کاپیسا در شمال کابل موقعیت دارد. در بخش‌هایی از این ولایت جنگ‌جویان گروه طالبان فعالیت تروریستی دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *