بند برق شورابک

کار ساخت بند برق شورابک بدخشان ۹۰ درصد پیش رفته است

اطلاعات روز: مسئولان شرکت پیمان‌کار بند برق شورابک در ولایت بدخشان گفته‌اند که کار ساخت این بند ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

در اعلامیه‌ی دفتر والی بدخشان آمده است که محمدذکریا سودا، والی این ولایت امروز (چهارشنبه، ۲ میزان) از جریان پیشرفت کار پروژه بند برق شورابک دیدن کرده است.

مسئولان شرکت پیمان‌کار این بند برق به آقای سودا گفته‌اند که قرار است تا نزدیک به سه ماه دیگر کار ساخت این بند تکمیل و به بهره‌برداری سپرده شود.

والی بدخشان از شرکت پیمان‌کار این بند برق خواسته است که کار را مطابق قرارداد و در حضور ناظران اداره محلی در زمان تعیین‌شده تکمیل کند. مسئولان شرکت پیمان‌کار نیز گفته‌اند که در حال حاضر هیچ نوع مشکلی در روند کار شان وجود ندارد.

از سوی هم، والی بدخشان گفته است که با تکمیل شدن کار ساخت این بند برق، مشکلات مردم فیض‌آباد، مرکز این ولایت تا اندازه‌ای از نگاه کمبود برق، رفع خواهد شد.

سودا همچنان از باشندگان فیض‌آباد و بزرگان بدخشان خواسته است که از پروژه‌ی بند برق شورابک حمایت کنند تا کار آن پیش از زمان تعیین‌شده، تکمیل شود.

به نقل از اعلامیه، مردم بدخشان از سرعت کار این پروژه اظهار خوش‌بینی کرده و وعده کرده‌اند که از آن حمایت می‌کنند.

بند برق شورابک بدخشان در مسیر دریای کوکچه در شهر فیض‌آباد ساخته می‌شود. تعداد توربین‌های این بند برق سه عدد و ظرفیت تولید آن نیز ۷.۵ میگاوات برق گفته شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *