محاصره‌ی نیروهای دولتی در ارزگان؛ طالبان 28 سرباز را پس از تسلیم‌شدن کشتند

اطلاعات روز: مسئولان محلی در ولایت ارزگان تأیید می‌کنند که جنگ‌جویان گروه طالبان ۲۸ نیروی دولتی را پس از تسلیم‌شدن در ولسوالی گیزاب این ولایت کشته‌اند.

زرگی عبادی، سخن‌گوی والی ارزگان امروز (چهارشنبه، ۲ میزان) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد روز دوشنبه‌ی هفته‌ی جاری در مرکز ولسوالی گیزاب رخ داده است.

آقای عبادی افزود که این نیروها در پی محاصره‌ی طالبان به این گروه تسلیم شده بودند.

او توضیح داد: «در حین حمله‌ی طالبان و عقب‌نشینی تاکتیکی یک تعداد از نیروهای ما از چهار کیلومتری مرکز گیزاب، تعدادی از نیروها ما در محاصره‌ی طالبان افتادند. طالبان به آنان گفته بودند که تسلیم شوند و بعد از تسلیمی آنان را سالم به خانواده‌های‌شان تحویل می‌دهند.»

سخن‌گوی والی ارزگان گفت که این نیروها به این وعده‌ی طالبان اعتماد کرده و به آنان تسلیم شده بودند.

از سویی هم، او گفت که طالبان پس از کشتن این ۲۸ نیروی دولتی، تمامی مهمات و وسایط آنان را با خودشان برده‌اند.

زرگی عبادی تأکید کرد که جنازه‌های این نیروها به واسطه‌ی متنفذین محل هم‌اکنون به مرکز ولسوالی گیزاب انتقال داده شده است.

طالبان حملات خود بر مرکز ولسوالی گیزاب را از سه روز پیش آغاز کرده‌اند. عبادی دیروز نیز به روزنامه اطلاعات روز گفت که ۱۴ نیروی دولتی در درگیری با گروه طالبان در این ولسوالی کشته شده‌اند. او گفت که تعدادی از نیروهای دولتی از حومه‌های مرکز گیزاب عقب‌نشینی تاکتیکی کرده‌اند.

اکنون اما سخن‌گوی والی ارزگان تأکید می‌کند که وضعیت در کنترل نیروهای دولتی درآمده است.

ولایت ارزگان در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت از جمله ولسوالی گیزاب حضور و فعالیت گسترده دارند.

دیدگاه‌های شما
  1. ولسوالی گیزاب یکی از ولسوالی ھایی ھزارہ نشین میباشد اين دولت فاشیستی و قبیلوی قصتن میخواھند نیروهای دولتی کہ از مردم ھزارہ باشد را کمک نمی کند تا آنھا بدست گروہ تروریستی قبیلوی وتمامیت خواہ از بین برود بعدن این دولت کثیف نیروی کمکی میفرستن نابود باد فاشیزم قبیلوی کابل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *