وزیر احیا و انکشاف دهات

قرارداد ۲۵۹ پروژه‌ی انکشافی به‌شمول ۱۰۷ پروژه برای کوچی‌ها به ارزش دومیلیارد افغانی امضا شد

اطلاعات روز: وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گوید که قرارداد ۲۵۹ پروژه‌ی انکشافی به ارزش دو میلیارد و ۱۴۷ میلیون افغانی برای ۳۲ ولایت کشور میان این وزارت و شورای انکشافی و شرکت‌های خصوصی به امضا رسیده است.

وزارت احیا و انکشاف دهات امروز با نشر خبرنامه‌ای گفته است که قرارداد این پروژه‌ها امروز (شنبه، ۵ میزان) توسط مجیب‌الرحمان کریمی، وزیر این وزارت به امضا رسیده است.

به نقل از خبرنامه، این پروژه‌های انکشافی در ولایت‌های بدخشان، بامیان، بلخ، پروان، پنجشیر، خوست، کاپیسا، فاریاب، لوگر، زابل، هرات، بادغیس، بغلان، غور، کابل، کنر، قندوز، ننگرهار، پکتیا، میدان‌وردک، سرپل، قندهار، تخار، لغمان، سمنگان، جوزجان، فراه، هلمند، نیمروز، پکتیکا، دایکندی و نیمروز تطبیق می‌شود.

وزارت احیا و انکشاف دهات توضیح داده است که این پروژه‌ها شامل ساخت و اعمار جاده‌های روستایی، ساخت پل‌های موتررو، تهیه‌ی آب آشامیدنی و آب زراعتی، ساخت دیوارهای استنادی و محافظتی و کانال‌های آب می‌شود.

این وزارت تأکید کرده است که در جمع این ۲۹۵ پروژه‌، ۱۰۷ پروژه نیز برای قشر کوچی‌های افغانستان درنظر گرفته شده است.

این پروژه‌ها زیر چتر برنامه‌های راه‌سازی، انسجام ساحوزی، آب‌رسانی و میثاق شهروندی وزارت احیا و انکشاف دهات تطبیق و از بودجه‌ی ملی دولت افغانستان، بانک انکشاف آسیایی و کشور آلمان در چارچوب برنامه‌ی انکشافی پایه‌های اقتصادی افغانستان تمویل می‌شود.

از سویی هم، در اعلامیه به نقل از گفته‌های مجب‌الرحمان کریمی آمده است که  در جریان تطبیق این پروژه‌ها، یک‌میلیون و ۵۶۹ هزار روز کاری ایجاد می‌شود و بیش از یک‌ونیم‌میلیون نفر از آن‌ها مستفید خواهند شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *