سفر عبدالله به پاکستان

سفر عبدالله به پاکستان؛ ناتو: بازی‌گران منطقه‌ای از صلح درازمدت در افغانستان حمایت کنند

اطلاعات روز: همزمان با سفر عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی به پاکستان، نمایندگی ناتو در افغانستان از بازی‌گران منطقه‌ای خواسته است که از ثبات درازمدت در افغانستان حمایت کنند.

نمایندگی ناتو در افغانستان امروز (دوشنبه، ۷ میزان) در تویتی همچنان گفته است که از تلاش‌های کابل و اسلام‌آباد برای تقویت روابط‌شان در حمایت از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی صبح امروز کابل را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرد. آقای عبدالله را در این سفر سه روزه، عنایت‌الله بابر فرهمند و اسدالله سعادتی، معاونان شورای عالی مصالحه ملی، محمد عمر داوودزی، نماینده‌ی خاص رییس‌جمهور در امور پاکستان و… همراهی می‌کنند.

رییس شورای عالی مصالحه ملی امروز با شاه‌محمود قریشی وزیر خارجه‌ی پاکستان و رییس ولسی جرگه پاکستان دیدار می‌کند. دیدار آقای عبدالله با عمران خان نخست‌وزیر پاکستان برای فردا سه‌شنبه و دیدار او با عارف علوی رییس‌جمهور پاکستان نیز برای روز چهارشنبه تنظیم شده است.

براساس معلومات شورای عالی مصالحه ملی، آقای عبدالله قرار است در این دیدارها با مقام‌های ارشد پاکستان در مورد تلاش‌های صلح صحبت کند.

عبدالله صبح امروز پیش از آن که عازم اسلام‌آباد شود، ابراز امیدواری کرده بود که با سفر او به اسلام‌آباد، فصل تازه‌ای از همکاری‌های مشترک میان دو کشور در عرصه‌های مختلف به‌ویژه برقراری صلح پایدار و باعزت باز شود.

نخستین سفر عبدالله در زمان مأموریت تازه‌اش به‌عنوان رییس شورای عالی مصالحه ملی به پاکستان در حالی صورت می‌گیرد که مذاکرات صلح افغانستان از بیش از دو هفته به این طرف رسما در دوحه، پایتخت قطر آغاز شده است، اما گروه‌های تماس گروه‌های تا کنون نتوانسته‌اند که روی اصول رفتاری در جریان مذاکرات به توافق برسند.

هنوز اختلافات بر سر مبنای فقهی و اساس مذاکرات میان دو طرف حل نشده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *