عبدالله و علوی

رییس‌جمهور پاکستان: ما از جنگ در افغانستان متضرریم و از صلح نفع می‌بریم

اطلاعات روز: عارف علوی، رییس‌جمهور پاکستان می‌گوید که کشورش از جنگ در افغانستان متضرر است و از برقراری صلح در این کشور نفع می‌برد.

در خبرنامه‌ای که از سوی شورای عالی مصالحه‌ی ملی کشور به نشر رسیده، آمده است که رییس‌جمهور پاکستان این گفته‌ها را امروز (چهارشنبه، ۹ میزان) در دیداری با عبدالله عبدالله، رییس این شورا در اسلام‌آباد، پایتخت این کشور مطرح کرده است.

به نقل از خبرنامه، آقای علوی گفته است: «ما (پاکستان) طرف‌دار پایان جنگ و صلح و ثبات در افغانستان هستیم. پاکستان از جنگ در افغانستان متضرر است و از صلح [در آن] نفع می‌برد.»

او افزوده است که دولت این کشور از تلاش‌های صلح در افغانستان به‌صورت همه‌جانبه حمایت می‌کند.

رییس‌جمهور پاکستان همچنان گفته است که کشورش با برقراری صلح در افغانستان، خواهان وصل‌شدن جنوب آسیا به آسیای مرکزی است.

در همین حال، عبدالله عبدالله رسیدن به صلح را از اولویت‌های مردم و حکومت افغانستان خوانده و خواهان همکاری پاکستان و سایر کشورها در موفقیت این روند شده است. او گفته است که استقرار صلح و ثبات در افغانستان، زمینه‌ی همکاری، رشد تجارت و توسعه با پاکستان و کلیت منطقه را فراهم می‌کند.

آقای عبدالله همچنان تأکید کرده است: «ما (افغانستان) برای فایق‌آمدن بر مشکلات و پایان جنگ یک فرصت استثنایی و واقعی را در اختیار داریم. امیدواریم با پیشتیبانی دخالی و حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی به صلح و ثبات دایمی دست یابیم.»

رییس شورای عالی مصالحه ملی دو روز پیش (دوشنبه، ۷ میزان) در رأس یک هیأت بلندرتبه‌ی دولتی به پاکستان رفت. هدف از این سفر آقای عبدالله گفت‌وگو با مقام‌های ارشد پاکستان در مورد تلاش‌های صلح افغانستان گفته شده است.

عبدالله تاکنون با رییس‌جمهور، نخست وزیر، وزیر خارجه، رییس مجلس نمایندگان و رییس مجلس سنا دیدار کرده است. سفر عبدالله سه روز بوده است. او قرار است با قمر جاوید بجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان نیز دیدار کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *