دیدار عبدالله با نخست‌وزیر هند

نخست‌وزیر هند: از صلح مورد قبول افغان‌ها حمایت می‌کنیم

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در جریان سفرش به هند، با ناریندرا مودی نخست‌وزیر هند در دهلی نو دیدار کرده است. آقای مودی در این دیدار گفته است که کشورش از صلح مورد قبول افغان‌ها حمایت می‌کند.

در اعلامیه‌ی سپیدار آمده است که این دیدار پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه، ۱۷ میزان) انجام شده است. آقای عبدالله در صحبت با نخست‌وزیر هند، تصویر روشنی از تلاش‌های صلح و مذاکرات دوحه ارائه کرده است.

نخست‌وزیر هند به آقای عبدالله گفته است دهلی نو صلحی را که مورد قبول افغان‌ها باشد، قبول دارد و از آن حمایت می‌کند. مودی افزوده است که با آمدن صلح در افغانستان، زمینه‌ای برای فعالیت‌های گروه‌های دهشت‌افگن فراهم نمی‌باشد.

نخست‌وزیر هند همچنان به روابط دیرینه و تاریخی افغانستان و هند اشاره کرده و از ادامه‌ی کمک‌های کشورش برای افغانستان اطمینان داده است.

در همین حال، طبق اعلامیه‌ی سپیدار، رییس شورای عالی مصالحه ملی از موضع‌گیری اصولی  جمهوری هند در مورد تلاش‌های صلح در افغانستان و کمک‌های آن کشور تشکر و قدردانی کرده است.

عبدالله عبدالله روز سه‌شنبه هفته‌ی جاری در رأس یک هیأت بلندرتبه در یک سفر چهار روزه به هند رفت. هدف از سفر او جلب حمایت از تلاش‌های صلح اعلام شده است.

او روز گذشته با اجیت دووال، مشاور امنیت ملی هند دیدار کرده بود. اجیت دووال در این دیدار گفته بود که هند طرف‌دار یک افغانستان مستقل، آزاد، دموکراتیک، امن و باثبات است تا جایی که برای فعالیت گروه‌های تروریستی در این کشور باقی نماند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *