دیدار نماینده‌ی غیرنظامی ناتو با ملا برادر

نماینده‌ی غیرنظامی ناتو در دیدار با ملا برادر بر کاهش خشونت‌ها تأکید کرد

اطلاعات روز: استیفانو پونتیکورو، نماینده‌ی غیرنظامی ناتو در افغانستان با ملا برادر، معاون سیاسی و رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر دیدار کرده است.

نمایندگی غیرنظامی ناتو در افغانستان به نقل از پونتیکورو در تویتی نوشته است  که در این دیدار بر لزوم کاهش خشونت‌ها تأکید شده است.

او افزوده است: «با ملا برادر، معاون سیاسی طالبان دیدار کردم تا بر لزوم کاهش قابل ملاحظه و پایدار خشونت که مطابق با آرزوی تمام افغان‌ها و به سود مذاکرات صلح است، تأکید کنم.»

محمدنعیم، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در رشته‌تویتی نوشته است که این دیدار روز گذشته (چهارشنبه، ۱۶ میزان) در دوحه انجام شده است.

به گفته‌ی محمدنعیم، دو طرف در این دیدار در مورد وضعیت کنونی افغانستان، روند صلح و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان صحبت کرده‌اند. اصرار بر اهمیت و اجرایی توافق‌نامه‌ی صلح امریکا – طالبان از دیگر موضوع مورد بحث در دیدار طرفین بوده است.

کاهش خشونت‌ها و اعلام آتش‌بس از خواست‌های اساسی مردم و دولت افغانستان و نیز جامعه جهانی است.

طالبان اما تا کنون به این خواست‌ها تمکین نکرده و حملات تهاجمی و کارگیری از ماین‌های مقناطیسی و کنارجاده‌ای را افزایش داده است. در نتیجه‌ی این رویدادها در هفته‌های گذشته تعداد زیادی نظامیان و غیرنظامیان کشته و یا زخمی شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *