رییس‌جمهور غنی

رییس‌جمهور غنی: طالبان جنگ را به روستاها برده‌اند

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی با اشاره به افزایش خشونت‌ها در کشور گفته است که طالبان جنگ را به روستاها برده‌اند که در نتیجه ضرر بیشتر به مردم می‌رسد. آقای غنی به نیروهای امنیتی هدایت داده است که به‌خاطر تأمین امنیت روستاها، توجه جدی کنند.

رییس‌جمهور غنی امروز (پنج‌شنبه، ۱۷ میزان) در نشست سرقوماندانی اعلی قوای مسلح همچنان به مسئولان نهادهای امنیتی و دفاعی وظیفه سپرده است که به تأمین امنیت شاه‌راه‌ها توجه کنند تا مردم بتوانند به آسانی سفر کرده و با اطمینان اموال‌شان را انتقال دهند. او افزوده است که برطرف کردن نگرانی‌های مردم مسئولیت نیروهای امنیتی است.

رییس‌جمهور اشرف غنی در عین حال به مسئولان نهادهای امنیتی وظیفه سپرده است که در برابر افراد مسلح غیرمسئول، غاصبین زمین و زورمندان جدی اقدام کنند. او تأکید کرده است که نرمش با این افراد معنی ندارد.

در این جلسه، محمدیاسین ضیا رییس ستاد ارتش و عبدالصبور قانع معین ارشد امنیتی وزارت داخله در مورد سفرهای اخیرشان به ولایات شمال‌شرق، وضعیت عمومی امنیتی، ارزیابی سطح تهدیدهای دشمن، برنامه‌ها برای رفع تهدیدات و هماهنگی برنامه‌ها میان نیروهای امنیتی و دفاعی معلومات داده‌اند.

به گفته‌ی آنان، تهدیدهای امنیتی که متوجه ولایت‌های تخار، قندوز و بغلان بود، اکنون رفع شده و عملیات نیروهای امنیتی به‌خاطر تهدیدات باقی‌مانده جریان دارد.

آقایان ضیا و قانع گفته‌اند که نیروهای امنیتی و دفاعی با مردم از نزدیک کار می‌کنند تا جلو تبلیغات و اخاذی طالبان مسلح را در شاه‌راه‌ها بگیرند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *