جرایم در هرات

پولیس هرات در دوونیم ماه گذشته ۷۹۰ نفر را به اتهام ارتکاب جرایم مختلف بازداشت کرده است

اطلاعات روز – هرات: نیروهای پولیس هرات در جریان دوونیم ماه گذشته، ۷۹۰ نفر را به اتهام ارتکاب جرایم مختلف بازداشت کرده‌اند.

عبیدالله نورزی، فرمانده پولیس هرات امروز (پنج‌شنبه، ۱۷ میزان) در یک نشست خبری گفت که این افراد در پیوند به دست داشتن در جرایم مختلف از جمله سرقت‌های مسلحانه، عضویت در گروه‌ طالبان، قتل، آدم‌ربایی، قاچاق و فروش مواد مخدر، فریب‌کاری، جعل و تذویر اسناد و گرفتن رشوت بازداشت شده‌اند.

آقای نورزی همچنان گفت که از نزد این افراد ۴۵ میل جنگ‌افزار مختلف‌النوع به‌دست نیروهای پولیس افتاده است.

به گفته‌ی او،‌ در جریان دوونیم ماه گذشته نیروهای پولیس ۳۷ عملیات مستقل و مشترک در ولسوالی‌های گذره، شیندند، ادرسکن، زاول، کوه‌زور، اوبه، پشتون زرغون، گلران، کرخ، غوریان،‌زنده‌جان، کشک‌کهنه، کهسان و دیگر نقاط این ولایت راه‌اندازی کرده‌اند.

فرمانده پولیس هرات گفت که در جریان این عملیات‌ها، ۸۴ طالب به‌شمول فرماندهان کلیدی‌شان کشته، ۷۱ تن زخمی و ۴۵ تن دیگر توسط نیروهای دولتی بازداشت شده‌اند.

او در عین حال گفت که ۳۵۵ کیلوگرام مواد مخدر و مشروبات الکولی در جریان عملیات توسط نیروهای پولیس کشف و ضبط شده است. در پیوند به این قضایای مواد مخدر، ۶۱ نفر به‌شمول ۱۸ تن از قاچاقبران مواد مخدر بازداشت و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شده‌اند.

فرمانده پولیس هرات اطمینان می‌دهد که در راستای تأمین امنیت از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

ولایت نسبتا ناامن هرات در غرب کشور موقعیت دارد. در ماه‌های اخیر قضایای اختطاف، ترورهای هدفمند، سرقت‌های مسلحانه و… در این ولایت افزایش یافته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *