شش نیروی دولتی در حمله‌ی طالبان در قندوز کشته شدند

اطلاعات روز: یک منبع معتبر دولتی در ولایت قندوز تأیید می‌کند که در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر یک پاسگاه نیروهای دولتی در ولسوالی علی‌آباد این ولایت، شش عضو این نیروها کشته شده‌اند.

این منبع که نمی‌خواهد نامش در خبر ذکر شود، به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان این حمله‌ی شان را شب گذشته (پنج‌شنبه، ۱۷ میزان) در روستای «جیل‌تپه»‌ی ولسوالی علی‌آباد راه‌اندازی کرده‌اند.

به گفته‌ی منبع، در جریان درگیری در این حمله‌ی طالبان، شش نیروی دیگر دولتی نیز زخمی شده‌اند.

او همچنان گفت که جنگ‌جویان طالبان پنج سرباز دیگر نیروهای دولتی را با خودشان برده‌اند.

این منبع تأکید کرد که این حمله‌ی طالبان پس از چند ساعت درگیری به عقب زده شده و هم‌اکنون ساحه‌ی مورد حمله در کنترل نیروهای دولتی است.

در همین حال، هجرت‌الله اکبری، سخن‌گوی فرماندهی پولیس قندوز نیز در صحبتی با روزنامه اطلاعات وقوع این حمله‌ی طالبان را تأیید می‌کند. او گفت که بر دو طرف تلفاتی وارد شده، اما رقم دقیق آن هنوز مشخص نیست.

گروه طالبان ادعا کرده است که در نتیجه‌ی این حمله‌ی جنگ‌جویانش، ۱۹ نیروی دولتی کشته و دو نیروی دیگر زخمی شده‌اند. این گروه همچنان گفته است که شش نیروی دیگر دولتی را نیز جنگ‌جویانش به اسارت گرفته‌اند.

ولایت قندوز در شمال‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت از جمله ولسوالی علی‌آباد حضور و فعالیت گسترده دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *