افتتاح نخستین مرکز جراحی قلب

افتتاح نخستین مرکز جراحی قلب برای کودکان؛ «۱۲۰ هزار کودک به بیماری سوراخ قلب مبتلا اند»

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرده که نخستین مرکز جراحی قلب برای کودکان را در شهر کابل افتتاح و به بهره‌برداری سپرده شده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی وزارت صحت عامه به نشر رسیده، آمده است که این مرکز جراحی قلب امروز (سه‌شنبه، ۲۹ میزان) توسط احمدجواد عثمانی، سرپرست این وزارت افتتاح شده است. این مرکز در چارچوب شفاخانه‌ی «صحت اندراگاندی» در شهر کابل به کمک مالی کشور ایتالیا ایجاد شده است.

به نقل از خبرنامه، آقای عثمانی در مراسم افتتاحیه‌ی آن گفته که قرار است نخستین عملیات قبلی در جریان هفته‌ی آینده در این مرکز جراحی قلب کودکان به‌گونه‌ی رایگان انجام شود. همچنان به گفته‌ی او، بیمارانی که از طریق اداره‌ی «سره میاشت» و سایر نهادها به این مرکز معرفی شوند، تحت عملیات قرار می‌گیرند.

سرپرست وزارت صحت عامه افزود که این وزارت در تلاش است تا روند خدمات را در این مرکز گسترش دهد و زمینه‌ی عملیات پیچیده‌ی دیگر قبلی را نیز در آن فراهم کند.

همزمان با افتتاح نخستین مرکز جراحی قلبی برای کودکان، او گفت که در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار کودک در کشور مبتلا به بیماری سوراخ قلب اند. از این میان به گفته‌ی احمدجواد عثمانی، حدود ۱۰۰ نفر آنان در ماه در بیرون از کشور تحت عملیات قرار می‌گیرند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *