امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری

شماری از مجرمین تحت پی‌گرد در کابل به پولیس تسلیم شده‌اند

امرالله صالح

به دنبال چاپ عکس مجرمین در پوسترهای کلان و نصب آن در ناحیه‌های مختلف شهر کابل، اکنون امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری گفته است که شماری از این مجرمین زیر فشار خانواده و جامعه حاضر شده‌اند که به پولیس تسلیم شوند.

آقای صالح پس از عهده‌دار شدن مدیریت امنیت کابل، در هفتمین تصمیم خود گفته است که این مجرمان همچنان حاضر شده‌اند که در ردیابی و بازداشت افراد کلان باندهای جرمی به پولیس همکاری کنند. به گفته‌ی او، دولت از این همکاری استقبال می‌کند، اما «حق‌العبد» را بخشیده نمی‌تواند.

صالح صبح امروز (شنبه، ۳ عقرب) در یک یادداشت فیس‌بوکی افزوده است که روند چاپ عکس مجرمین در پوسترها و نصب آن در ناحیه‌های مختلف شهر ادامه دارد، آنچه که تا کنون در منظر دید مردم قرار داده شده، بخش کوچکی از فهرست ۲۵۰۰ نفری مجرمین است که در میان آن منسوبین دولتی نیز شاملند.

معاون اول ریاست‌جمهوری در عین حال نوشته است که شماری از مجرمین که هنوز عکس‌های شان چاپ نشده، به پولیس تماس گرفته و گفته‌اند در صورتی که اسم و عکس‌شان در پوسترها چاپ نشود و آبروی‌شان حفظ شود، حاضرند توبه کنند. طبق گفته‌های صالح، این افراد همچنان گفته‌اند که در گرفتاری همکاران‌شان به پولیس کمک می‌کنند.

امرالله صالح در ادامه نوشته است که ثروت‌مندان و زورداران چندین محله در تماس به پولیس و شهرداری کابل، گفته‌اند که ساحات سبز را خودشان رها می‌کنند. این افراد از پولیس خواسته‌اند که برای‌شان یک روز فرصت داده و آنان را در پیش مردم شرمنده نکند.

معاون اول ریاست‌جمهوری همچنان گفته است که در حال حاضر در شهر کابل هیچ موتر بی‌اسناد و بدون نمبرپلیت در گشت‌وگذار نیست.

صالح علاوه کرده است: «ما با موترهای بی‌اسناد در گاراژها و موترفروشی‌ها برای فعلا یعنی الی دو ماه کاری نداریم، اما اگر در سرک فرعی و یا عمومی و یا حتا پس‌کوچه‌ها در حالت گشت دیده شدند، مصادره شده و در خدمت گزمه‌های شهری و روستایی پولیس قرار می‌گیرند. همین اکنون صدها موتر که تخطی کرده‌اند در خدمت گزمه‌های پولیس قرار دارند.»

صالح پیشتر گفته بود که برای مالکان موترهای بی‌اسناد دو ماه فرصت داده می‌شود تا موترهای‌شان را قانونی ساخته و مالیات پرداخت کنند، در غیر آن موترهای بی‌اسناد مصادره شده و به خدمت پولیس قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *